Brașovul a pierdut cursa pentru Jocurile Olimpice de Tineret din 2024. Infrastructura rutieră este marea problemă, deși oficialii din sport susțin altceva

Anunțul că Brașovul a pierdut lupta pentru compatiția sportivă a fost făcut pe site-ul CSOR. „În cadrul celei de a 135-a ediții a Sesiunii a Comitetului International Olimpic (CIO),  cei aproximativ 100 de membri CIO, prezenti la intrunire, au incredintat organizarea editiei de iarna din 2024 a Jocurilor Olimpice ale Tineretului provinciei sud-coreene Gangwon, unde se afla localitatile Gangneung si PyeongChang, gazda editiei de iarna a Jocurilor Olimpice din 2018.
La JOT 2024 se vor folosi mai ales instalatiile de la PyeongChang (sporturi montane) si Gangneung (sporturi pe gheata) construite pentru JO de iarna 2018. In cursa pentru organizarea JOT 2024 s-a aflat si Brasov, orasul care a organizat la standarde inalte editia de iarna a Festivalului Olimpic al Tineretului European din 2013“, se arată în comunicatul de presă.

Adrian Socaciu, președintele Institului Sportiv Român, are o explicație care este cam departe de adevăr „Consider că țările sunt apropiate ca infrastructură și astfel este vorba despre influența pe care o avem pe plan global. Aici cred că am pierdut. Este nevoie să punem bazele conceptului de diplomație sportivă prin care să susținem orice candidatură a României pentru organizarea unui eveniment și a românilor pentru orice funcție într-o structură de conducere internațională”, a declarat Adrian Socaciu, pentru prosport.ro.

Brașovul a pierdut și competiția din 2020 care se desfășoară în aceste zile la Laussane

Brașovul a pierdut astfel două curse pentru Jocurile Olimpice de Tineret. De fiecare dată problema a fost infrastructura rutieră. Brașovul ar mai fi avut nevoie de un patinoar  pentru probele de short-track, pe lângă cel olimpic şi de pistă de sanie şi bob. Aceste investiții s-ar fi putut realiza fără probleme până în 2024.

Brașovul a pierdut în 2015 cursa pentru această competiție după ce în finală s-a duelat cu orașul Lausanne. Nu dotările pentru sport au inclinat balanța, ci infrastructura. Brașovul nu avea Aeroport, dar nici Lausanne nu avea. Acum Aeroportul este în cărți, cu toate licitațiile derulate. Chiar și cu întârzieri foarte mari problema aeroportului ar putea fi rezolvată până în 2024. 

A rămas însă marea problemă: lipsa Autostrăzii Comarnic-Brașov care a fost motivul principal al respingerii Brașovului în 2015. Și cel mai probabil și acum pentru că nu avea cum să fie construită până în 2024.  De 20 de ani nu s-a făcut nimic, deși fiecare Guvern a promis-o.  

 

 

 

Adauga comentariu