CFR a semnat în sfârșit contractul de modernizarea a tronsonului Brașov – Sighișoara. Investiția de 2,9 miliarde de lei a fost blocată mai mulți ani în instanță din cauza contestațiilor

Compania CFR SA și asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor, Euroconstruct Trading 98) au semnat contractul de execuție pentru lucrările de modernizare a loturilor 1 și 3 din tronsonul de cale ferată Brașov – Sighișoara, respectiv Brașov – Apața și Cața – Sighișoara, cu o lungime de 86 de kilometri. Valoarea lucrărilor este de 2,9 miliarde lei.

Acest contract este așteptat de ani buni, dar a fost blocat în instanță de contestații. În iunie anul trecut, CFR a fost obligată printr-o hotărâre definitivă a Curții de Apel București să reevalueze cele două oferte depuse de consorțiul RailWorks (format din companiile Aktor, Alstom, Arcada Company și Euroconstruct Trading ‘98) și asocierea BRASIG Strabag -Swietelsky.

Inițial, CFR atribuise contractul către asocierea BRASIG Strabag -Swietelsky. Acest lucru s-a întâmplat cu toate că oferta financiară a BRASIG a fost de 3,14 miliarde lei fără TVA, cu aproximativ 40 milioane de euro mai mult decât oferta clasată pe primul loc, cea depusă de către consorțiul RailWorks (format din companiile Aktor, Alstom, Arcada Company și Euroconstruct Trading ‘98).

Cum era de așteptat, firma care a pierdut a depus o nouă contestație. Curtea de Apel București a respins-o definitiv, astfel că lucrările vor putea începe imediat ce vremea a permite acest lucru.

Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov - Apaţa şi Caţa - Sighişoara, în lungime totală de 86 de km, este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar obiectivul general al contractului este dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h, pentru trenurile de călători.

Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii C.F., consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare se asigură condiţii tehnice pentru circulaţia trenurilor de călători şi marfă cu viteze superioare de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

FOTO:clubferoviar.ro

Adauga comentariu