Cum puteți scăpa de problemele cu băncile. Brașovenii se pot adresa Centrului de soluționare a litigiilor din domeniul bancar. Consultanța este gratuită

În ultimii trei ani și jumătate, peste 1.370 de consumatori din România au obținut de la bănci și IFN-uri, cu ajutorul Centrului de soluționare a litigiilor din domeniul bancar, reducerea sau eliminarea comisioanelor, scăderea ratelor la credite sau chiar ștergerea întregului sold rămas de achitat.

Beneficiile obținute în urma negocierilor dintre consumatori și bănci, în perioada menționată, depășesc suma de 2 milioane de euro. Acest serviciu este gratuit pentru consumatori. 

În 2019, până la finalul lunii noiembrie,peste 2.000 de români s-au adresat CSALB, dintre 35 de cereri au venit din Județul Brașov.

Cum s-au rezolvat câteva dintre cererile sosite din Brașov

H.M : A făcut o economie totală de 12.700 CHF (pe durata derulării creditului), după ce banca a renunțat la comisionul de administrare. Acest fapt a dus la reducerea ratei lunare de la 262 CHF la 207 CHF;

F.A: A obținut ștergerea a 5.000 de Euro din soldul creditului. S-a adăugat soluției și anularea comisioanelor restante și decontarea cheltuielilor de executare silită, în valoare de 4.500 de lei, cu condiția ca această sumă să reprezinte contravaloarea ultimelor patru rate din angajamentul de plată;

M.B: A obținut ștergerea integrală a datoriilor rezultate dintr-un contract de credit din anul 2011, în sumă de 5.700 de lei, plus dobânzile viitoare și comisioanele, în vederea închiderii creditului;

A.D: A solicitat băncii, prin intermediul CSALB să nu mai plătească ultimele 13 rate, calculate la soldul de 4.900 de lei. Banca i-a acordat 5.100 de lei pentru închiderea creditului. Diferența rămâne în contul clientului;

R.C: Comerciantul șterge 4.850 de lei, sumă ce reprezintă datoriile totale aferente descoperitului de cont al consumatorului;

C.L: A obținut ștergerea a 15% din sold, cu condiția să achite diferența de 85% din sold în termen de 4 luni de la încheierea înțelegerii în cadrul CSALB.

Soluția amiabilă, prima opțiune

Specialiștii Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), le prezintă consumatorilor din Brașov  soluțiile prin care pot fi încheiate eventualele neînțelegeri sau litigii financiare.

„Un studiu realizatîn luna iunie a anuluiacesta ne-a arătat că 96% dintre respondenții la un chestionaronline consideră necesară existența CSALB în România. Cu toate acestea, 38% dintre consumatori nu știu cum i-ar putea ajuta CSALB. Caravana CSALB a venit tocmai ca răspuns la această nevoie de informare a persoanelor fizice cu privire la serviciile financiar-bancare și eventualele neînțelegeri pe care aceștia le au cu băncile și IFN-urile. Ne dorim ca prin promovarea CSALB, soluționarea amiabilă să devină prima opțiune atunci când oamenii au neînțelegeri cu băncile”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

Care sunt principalele probleme întâmpinate de consumatori

Schimbarea situației familiale (55%), nivelul dobânzilor (53%) și al comisioanelor (39%) sunt principalele dificultăți cu care se confruntă consumatorii în plata ratelor la credite – potrivit studiului online realizat de CSALB și Finzoom.ro, în luna iunie 2019. Dintre situațiile familiale cele mai problematice, pierderea locului de muncă pentru cel puțin un susținător al familiei ar genera cele mai mari dificultăți în plata ratelor pentru 37% dintre respondenți. Pe locul doi, pentru 23% dintre persoanele chestionate, se situează apariția unei probleme medicale care necesită rezolvare urgentă, precum și scăderea venitului pentru cel puțin un membru al familiei (tot cu 23%).

Conform unui studiu făcut de CSALB, pe baza cererilor depuseîn perioada ianuarie 2018-aprilie 2019, consumatorii caută soluții amiabile prin intermediul Centrului, pentru credite în lei (42% din cazuri), în moneda Euro (28%), CHF (25%). În doar 5% dintre cereri sunt analizate credite în moneda americană.

Soluționarea amiabilă, de peste 20 de ori mai rapidă decât în instanță

Potrivit unui raport realizat de KPMG la solicitarea Asociației Române a Băncilor,durata unui proces civil se poate extinde la peste 3 ani.În comparație, soluționarea amiabilă cu ajutorul CSALB este de doar 55 de zile, în medie.Iar hotărârea care reflectă înțelegerea părților în cadrul CSALB, în urma negocierii, are puterea unei hotărâri în instanță.

Peste 85% dintre românii care se adresează Centrului, utilizează variantele online, prin intermediul emailul șiaplicației mobile, accesibilă pe site-ul www.csalb.ro. Spre exemplu, 55% dintre cererile trimise către CSALB de la lansarea aplicației vin prin intermediul acesteia, lucru care arată cât de accesibil este acest serviciu pentru consumatorii din toate zonele țării.

CSALB este o instituție înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni, negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri, pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) prin aplicația online aflată pe site-ul www.csalb.ro.

 

Adauga comentariu