Echipamente de control puse la dispoziția instituțiilor de mediu. Ce măsuri vor fi luate în perioada următoare

Anul acesta, primarul Brașovului va propune Consiliului Local ca din buget să fie alocate fonduri pentru achiziția unor echipamente de control, care să fie puse la dispoziția instituțiilor de mediu, așa cum a promis în dezbaterea publică pe tema poluării, care a avut loc la finalul lunii decembrie. Primăria va achiziționa laboratoare mobile de calitate a aerului, astfel încât monitorizările să se facă atât la nivelul municipiului Brașov, cât și pe raza unităților administrativ-teritoriale din vecinătate, de unde apar astfel de probleme. 

„Noi suntem trași la răspundere de oameni, dar nu avem posibilitatea să luăm niște măsuri. Foarte multă lume nu înțelege acest lucru și cred că situația se poate regla printr-o corelare legislativă la nivelul unei hotărâri de guvern, care să stabilească nu numai responsabilități, ci și instrumente care să le permită celor responsabili să ia măsuri dacă regulile sunt încălcate. De exemplu, avem o fermă de vaci lângă ocolitoare, iar domnul care o deține are și câteva hectare în arendă pe care le fertilizează în mod natural. De aici apar unele probleme și toți arată cu degetul spre primarul Brașovului, dar ferma se află pe teritoriul altei unități administrativ-teritoriale, iar pe primarul de acolo nu îl interesează și nici celelalte instituții nu se implică, cum ar fi de exemplu APIA, care alocă bani proprietarului fermei pentru respectivele terenuri”, a explicat primarul. 

Situații similare apar și în alte cazuri, la taxiuri, unde primăria dă licențe de taxi, dar nu are atribuții în verificarea stării tehnice a vehiculelor, la betonierele vechi și poluante care lucrează pe șantiere și ar trebui verificate de ARR și ISCTR.

Primarul i-a solicitat prefectului Brașovului constituirea unui grup de lucru format atât din reprezentanți ai Gărzii de Mediu și ai Agenției pentru Protecția Mediului, cât și din oficiali ai APIA și ai Direcției Agricole, primari de localități și toate celelalte instituții responsabile în domenii care influențează calitatea aerului și mediul, astfel încât activitățile din acest domeniu să poată fi monitorizate eficient și să se poată interveni prompt în cazul unor abateri sau situații care nu respectă regulile.

În privința administratorul depozitului ecologic deșeuri al Braşovului, firma Fin – Eco, primăria a solicitat un program accelerat al investițiilor care să elimine riscul apariției unor mirosuri neplăcute de la groapa de gunoi. Firma va trebui să restrângă perioada de instalare a echipamentelor de captare a biogazului. Astfel, lucrările de montare a acestor echipamente vor fi finalizate până la jumătatea anului 2020. În acest moment lucrările sunt finalizate în proporție de 60%. 

Primăria va implementa un set de măsuri pe raza municipiului Brașov, va achiziționa laboratoare mobile, iar în perioada următoare va achiziționa senzori omologați. Aceștia vor fi distribuiți într-o rețea, care va stabili zone de risc, iar unitatea mobilă care va fi achiziționată, va putea merge la fața locului și să asigure un răspuns imediat, împreună cu Garda de Mediu.  

Sursă video: Primăria Brașov

Adauga comentariu