Gara Brașov rămâne tot cea mai urâtă poartă de intrare în oraș. Nu este pe lista de investiții în ciuda promisiunilor Ministrului Transporturilor. CFR nu face nimic, dar nici nu o dă Primăriei

Ministrul transporturilor își luase angajamentul la penultima vizită la Brașov să verifice situația Gării Brașov. Apoi a promis că aceasta va fi pe lista de investiții. Surpriză însă, printre gările reabilitate de CFR nu se numără și Brașovul.

Preşedintele Organizaţiei Municipale PNL Braşov, Adrian Oprică a declarat că s-a săturat până peste cap de poveştile pe care ministrul transporturilor, Răzvan Cuc le tot spune de câte ori vine la Braşov.

 „Am citit atunci cu surprindere ceea ce a spus presei Răzvan Cuc, în urmă cu o lună, şi anume că inclusiv Gara Brașov va fi modernizată în cadrul unui proiect european de 700 de milioane de euro. Deşi nu am crezut, am zis să aştept şi să nu ies din nou cu o declaraţie care punea la îndoială spusele lui, tocmai pentru a nu fi acuzat că sunt tendenţios. Ei bine, de curând, pe site-ul CFR, într-un comunicat de presă a apărut lista gărilor care vor intra în acest proiect şi...supriză, gara Braşov nu este pe respectiva listă” a declarat Adrian Oprică.

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA, prin Sucursalele Regionale de Căi Ferate București, Brașov, Iași şi Timișoara au lansat procedurile de licitaţie în vederea elaborării studiilor de fezabilitate pentru modernizarea a 23 de staţii de cale ferată – Târgoviște, Ploiești Vest, Sinaia, Bușteni, Videle, Titu, Băile Herculane, Petroșani, Orșova, Miercurea Ciuc, Făgăraș, Sebeș Alba, Gheorghieni, Reghin, Aiud, Teiuș, Războieni, Suceava Nord, Pașcani, Vatra Dornei Băi, Verești, Dolhasca și Gura Humorului (Oraș) – aflate pe raza judeţelor Dâmbovița, Prahova, Teleorman, Caraș Severin, Hunedoara, Mehedinți, Harghita, Brașov, Alba, Mureș, Iași și Suceava, se arată în anuntul facut de CFR.  În acest moment, o singură gară din județul Brașov este în vederea CFR, şi anume gara din Făgăraș.


CFR nu vrea să dea Gara Primăriei

Municipalitatea încearcă de mai mulţi ani să determine CFR să cedeze în administrare gara Braşov, astfel încât autorităţile locale să poate interveni şi să modernizeze clădirea şi întreaga zonă. Primele discuţii au apărut în 2011 – 2012, fără niciun răspuns din partea CFR şi a Ministerului Transporturilor. Dermersurile au fost reluate ulterior în 2014, iar apoi, în 2016, la iniţiativa societăţii civile, când Primăria Braşov a primit o petiţie în acest sens, semnată de 2.000 de cetăţeni.  În acest an, PNL Braşov a strâns deja 12.000 de semnături la corturile care au fost amplasate în oraş şi alte peste 500 printr-o petiţie online.

. „Este aberant ce face Ministerul Transporturilor şi revoltătoare seninătatea cu care dă declaraţii neadevărate ministrul Cuc. Braşovul este unul dintre oraşele importante ale ţării, oraş vizitat pe toată perioada anului de foarte mulţi turişti, care circulă cu trenul. Faptul că refuză să cedeze administrarea către Primăria Braşov nu e doar ca e rea voinţă, dar arată clar care sunt interesele partidului de la guvernare. Pentru noi este frustrant că un oraş ca Braşovul, recunoscut pentru cât de curat este, are parte de o asemenea gară, iar Primăria nu poate face nimic în acest sens, pentru că nu are pârghiile necesare pentru a se implica prin investiţii“, a mai declarat Adrian Oprică.

 

 

 

Adauga comentariu