Guvernul renunță la Parteneriatul Public Privat pentru autostrada Comarnic-Brașov. Când se va face această autostradă nimeni nu știe. Au trecut 15 de ani și nu s-a făcut absolut nimic

Guvernul a anunțat că renunță la soluția de Parteneriat Public Privat pentru construcția Autostrăzii Comarnic-Brașov. S-a jonglat de-a lungul anilor mult cu soluția de finanțare, iar parteneriatul public privat a fost avasat de câteva ori, dar de fiecare dată s-a renunțat la idee. S-a mai spus de-a lungul timpului că autostrada se va face din fonduri de la bugetul de stat. Nimic până acum. Problema este că nu se știe când se va face această autostradă mult așteptată sau dacă se va mai face vreodată. În tot acest timp DN 1 este sufocat de mașini și a devenit calvarul șoferilor care merg de la Brașov spre București sau invers. Se discută însă despre variante ocolitoare la Comarnic și Bușteni.

Promisiuni și minciuni

Autostrada Comarnic-Brașov este promisă de 15 ani și nu s-a construit nici măcar un metru. Guvernele au tot schimbat modul de finanțare, dar tot nu s-a întâmplat nimic. S-au semnat trei contracte și tot atâtea au fost anulate înainte de începerea efectivă a lucrărilor. Prețul a tot fost schimbat și el, iar în final s-a ajuns la 1,36 de miliarde de euro.Până acum s-au cheltuit 20 de milioane de lei pe tot felul de studii care trebuie acum refăcute

Toate Guvernele, de la Adrian Năstase, la Emil Boc, Victor Ponta și până acum la Viorica Dăncilă au promis autostrada Comarnic-Brașov. Promisiuni au fost făcute și de miniștrii transporturilor. Pănâ acum nu s-a întâmplat absolut nimic. 

Cele mai populiste declarații le-a făcut Victor Ponta care spus că nu va mai candida de alegerile din 2016 dacă autostrada nu va fi gata. Termenul promis de el 2017. Nici vorbă să înceapă măcar lucrările, iar Victor Ponta este în Parlament ca deputat. 

Mai mult în 2015 a venit la Brașov cu elicopterul la inaugurarea unei fabrici, ca să evite aglomerația de pe DN 1. Și atunci a promis autostrada și a spus că se va face cu bani de la buget.

Dan Șova, pe atunci ministru al Transporturilor, anunța că se va muta cu cortul pe șantier ca să se asigure că autostrada va fi gata la timp. Nu am văzut nici cortul, dar nici vreun metru de autostradă. 

Și șeful PSD Brașov, Marius Dunca, susținea sus și tare că anul acesta se va semna contractul pentru autostrada Comarnic-Brașov.

Aceeași firmă și trei contracte anulate

Pentru autostrada Comarnic-Brașov au fost semnate trei contracte și toate au fost apoi anulate. De fiecare dată jucător a fost aceeași firmă, dar reinventată. Primul contract a fost semnat cu francezii de la Vinci. Înțelegerea a picat deoarece compania nu a adunat 1,5 miliarde de euro cât era estimată construcția la acea dată. În 2010, un alt contract. Tot cu Vincii, dar în asociere cu Aktor, o companie grecească. De data aceasta Vinci renunță la contract. În 2013 se anunță victorios un nou contract. Tot Vinci, dar cu Aktor și o altă companie Strabag. Și acest contract a fost anulat în 2015. Guvernul a dar vina pe companii, acestea au dat vina pe autoritățile statului. Autostrada tot nu s-a făcut. 

Potrivit ultimelor estimări autostrada va costa 1,36 de miliarde de euro pe tronsonul Comarnic-Brașov. Vor fi 14 viaducte și 33 de poduri cu o lingime totală de 3 km. Vor mai fi și 2,6 km de tuneluri cu galerie dublă.

 

Adauga comentariu