Lărgirea străzii 13 Decembrie în zona pod CF – Făget se face de la 4 la 5 benzi de circulație, prin construirea unei singure benzi de circulație de 3,50 m lățime

Consiliul Local Brașov a aprobat în ședința ordinară a lunii august indicatorii tehnico - economici aferenţi DALI (Documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţie) - Lărgire str. 13 Decembrie etapa II (tronson Pod CF - sens giratoriu Făget) după cum urmează:

- valoare totală:  9.772.187,54 lei inclusiv TVA

- din care C+M:  7.526.239,71 lei inclusiv TVA

Durata de realizare a lucrărilor este de 10 luni.

Situaţia existentă

In situatia actuala strada 13 Decembrie se confrunta cu mari blocaje de trafic auto, datorita capacitati de trafic auto depasite.

Primaria Municipiului Brasov a derulat un contract pentru largirea strazii 13 Decembrie  de la 4 benzi (2 pe sens) la 6 benzi (3 pe sens) intr-o prima etapa, pe zona cuprinsa intre pasajul CF si strada Henri Coanda. Tronsonul intre pasajul CF si sensul giratoriu Faget a ramas nemodernizat.

Conform temei de proiectare, s-a studiat largirea strazii de la 4 benzi la 6 benzi si trotuare de 2m, amenajare cu imbracaminte asfaltica a structurii noi precum si a legaturii cu suprafata existenta pentru un aspect unitar, a trotuarelor, incadrarea acestora cu borduri, realizarea acceselor la strazile laterale, piste pentru biciclete, semnalizare, marcaje si indicatoare, realizarea scurgerii apelor pluviale si iluminat public, pentru a face legatura cu etapa I de largire a strazii 13 Decembrie.

In vederea analizarii starii tehnice a strazii 13 Decembrie si a formularii de recomandari privind solutiile ce pot fi adoptate pentru extinderea partii carosabile pe aceasta artera rutiera in zona cuprinsa intre Pasajul  C.F.  si  sensul giratoriu Faget a fost elaborata Expertiza Tehnica de catre prof. Dr. Ing. Vasile Boboc

Raportul de expertiza s-a intocmit in temeiul H.G. 925/1995 privind Regulamentul de verificare si expertizare tehnica de calitate a proiectelor, a executiei lucrarilor si a constructiilor, si se refera numai la strada 13 Decembrie.

Starea de degradare reprezinta una din caracteristicile starii tehnice a unui drum si se determina printr-o evaluare cantitativa a degradarilor prin vizualizare pe esantioane de drum.

Esantioanele de drum se stabilesc pe sectiuni omogene din punct de vedere al traficului al tipului de structura rutiera si al anului ultimei interventii conform normativului AND 540/2003 s-a efectuat evaluarea pe un esantion cu lungimea de 30,00 m.

Degradarile observate pe aceste esantioane au fost:

Degradari de tip structural:

- degradari datorate oboselii structurii rutiere;

- faiantari;

- fisuri si crapaturi longitudinale;

- plombari;

- gropi care afecteaza structura rutiera.

Degradari de suprafata:

- degradari de margine ;

- fisuri si crapaturi transversale;

- gropi care afecteaza stratul de suprafata;

- suprafata cu ciupituri.

Conform expertizei tehnice, strada 13 Decembrie pe zona cuprinsa intre pasajul CF si sesnsul giratoriu Faget, are capacitatea portanta MEDIOCRA conform prevederilor tabelului 8 din normativul CD 155/2001.

Pasajul inferior CF

Pentru pasajul inferior de CF pe grinzi din beton armat cu lungimea totala de 29,72 m, amplasat peste strada 13 Decembrie, in municipiul Brașov a fost intocmita expertiza tehnica de catre prof. dr. ing. Comisu Cristian Claudiu.

Pasajul este construit drept, in aliniament, si urmărește la km 170+309,38, declivitatea longitudinala a caii ferate linia 300 București Nord – Brașov - Sighișoara – Episcopia Bihor, care face parte din Coridorul IV Pan European. Linia CF 300 prezinta următoarele caracteristici: infrastructura feroviara publica, interoperabila, dubla, electrificata.

Pasajul a fost construit in anul 1961, de I.C.I. C.F. București, se afla in exploatare de 58 ani si nu a fost consolidat sau modernizat pana in prezent. Pe acesta perioada de serviciu, pasajul CF a suferit o serie de procese majore de degradare la nivelul structurii de rezistență a suprastructurii si infrastructurii.

Situaţia propusă

Obiectivul principal il reprezinta imbunatatirea conditiilor de trafic pietonal si auto din zona strazii 13 decembrie, zona pasaj CF – sens giratoriu Faget.

Obiectivele specifice proiectului:

- largirea strazii 13 decembri pe zona pasaj CF – sens giratoriu Faget;

- optimizarea circulatiei pietonale;

- colectarea apelor pluviale de pe trotuare si de pe partea carosabila si evacuarea lor catre un emisar;

- realizarea semnalizarii orizontale si verticale.

In cadrul Scenariului I, recomandat, se executa lărgirea străzii 13 Decembrie de la 4 la 5 benzi de circulație, prin construirea unei singure benzi de circulație de 3,50 m lățime si un trotuar pietonal de 2,50 m lățime in deschiderea marginala Gara Brașov.

Scenariul I prezinta următoarele avantaje

1. Necesita cele mai reduse resurse financiare in comparație cu celelalte doua scenarii.

2. Prezinta ce mai mica durata de executie, in comparație cu celelalte doua scenarii.

3. Se poate racorda ușor cu lucrările deja executat in Etapa I de lărgire a străzii 13 Decembrie.

Deschiderea marginala Gara Brașov a pasajului CF are lumina de 6,78 m si este ocupata in prezent de o platforma de pamant cu secțiune trapezoidala, protejata cu un pereu din beton armat. Platforma de pământ are o lățime de 1,90 m si se racordează cu calea curenta cu un taluz inclinat cu înălțimea de 2,09 m si lățimea de 2,35 m. Din lumina de 6,78 m a deschiderii marginale, platforma de pământ protejata cu pereu din beton ocupa o lățime de 4,31 m, restul fiind utilizat in prezent ca trotuar pietonal cu o lățime de 2,47, măsurată pana la fata laterala a elevației pilei.

Pentru construcția benzii de circulație si a trotuarului pietonala in deschiderea marginala Gara Brașov se vor executa lucrările de construcție in următoarele etape tehnologice:

Lucrari de extindere a partii carosabile:

1.1 Se deviaza utilitatile din amplasament.

1.2 Se desface pereul de protectie a umpluturii de pamant din fata culeii dinspre gara Brasov.

1.3 Se traseaza zidul de sprijin proiectat si se executa sapatura pana la cota de fundare a zidului de sprijin. Zidul de sprijin se executa pe o lungime de 137ml, la fata partii carosabile in vederea sustinerii trotuarului denivelat.

Pentru siguranta pietonilor, pe coronamentul zidului se monteaza un parapet pietonal metalic zincat.

Elevatia zidului de sprijin va fi alcatuita din casete prefabricate tip R1, umplute cu beton simplu clasa C8/10. Fundatia zidului de sprijin va fi alcatuita dintr-un bloc de fundatie din beton simplu clasa C16/20 din care se lasa mustati de armatura BST 500 Ø25mm.

1.4 Se executa sapatura in vederea executiei structurii rutiere pentru largirea partii carosabile.

1.5 Se monteaza gurile de scurgere pe zona de largire a strazii;

1.6 Se executa caseta de largire a strazii pe partea dreapta cu sistemul rutier compus din urmatoarele straturi:

- teren de fundare;

- geotextil tesut anticontaminant – functii S+F;

- strat de forma din balast – 15 cm;

- fundatie din balast - 30 cm;

- strat din piatra sparta amestec optimal – 20 cm;

- strat de baza din AB31,5 – 8 cm;

- geotextil antifisura;

- stra de legatura BAD22,4 – 6 cm;

- strat de uzura MAS16 – 4cm.

1.7 In jurul pilelor pasajului de cale ferata si a estacadei se executa o insula de separatoare din borduri prefabricate 20x25, in spatele carora se toarna beton simplu de umplutura si un strat de uzura din BA8 in grosime de 3cm.

Pentru a proteja infrastructurile pasajului, in spatele bordurilor, in insula separatoare se monteaza parapet de siguranta zincat cu nivel de protectie N2.

1.8 Pe zona de ranforsare structura rutiera se executa in urmatoarea solutie:

- frezare structura rutiera existenta;

- preluare de denivelari din BAD 22,4;

- geotextil antifisura;

- strat de legatura BAD 22,4 – 6 cm;

- strat de uzura din MAS16 – 4 cm.

1.9 Se executa trotuarele si pistele de ciclisti stanga dreapta pe toata zona proiectului cu urmatoarea structura:

- teren de fundare;

- 10 cm strat de fundatie din balast;

- 10 cm beton simplu C12/15;

- 3 cm uzura din beton asfaltic BA8.

1.10 Se executa marcajele rutiere si semnalizarea verticala dupa care se ridica toate restrictiile de circulatie.

Nu se vor executa lucrari la nivelul pasajului de cale ferata, acesta fiind prevazut a se reabilita in cadrul coridorului IV paneuropean.

Adauga comentariu