Mai avem de așteptat autostrada Comarnic- Brașov. Ultima promisiune de la Guvern: poate în 2025-2026

Guvernul a venit cu o nouă soluţie pentru Autostrada Comarnic - Braşov şi susţine că proiectul poate fi finalizat în 2025-2026. Executivul speră să poată accesa fonduri europene, dacă reuşeşte să finalizeze documentaţia până în 2023. Printre schimbări, menţionăm înlocuirea traseului la suprafaţă cu tuneluri la Buşteni, scrie adevarul.ro.

Astfel proiectul poate fi împărţit în 5 loturi:

Lotul 1: Comarnic – Posada (apx. 7 km) – implementare rapida (zona de depresiune) – reprezintă şi VO Comarnic;

Lotul 2: Posada – Sinaia Sud (apx. 8 km) – implementare dificilp (defileul de la Posada);

Lotul 3: Sinaia Sud – Buşteni Nord (apx. 14 km) – implementare rapidă datorită (zonă de depresiune) – reprezintă şi VO Sinaia şi VO Buşteni;

Lotul 4: Buşteni Nord – Predeal Sud (apx. 8 km) – implementare dificilă (două defilee);

Lotul 5: Predeal Sud – Râşnov (apx. 15.0 km) – implementare dificilă (diferenţă mare de nivel).

În tot acest timp DN 1 este sufocat de mașini și a devenit calvarul șoferilor care merg de la Brașov spre București sau invers. Se discută însă despre variante ocolitoare la Comarnic și Bușteni.

Promisiuni și minciuni

Autostrada Comarnic-Brașov este promisă de 15 ani și nu s-a construit nici măcar un metru. Guvernele au tot schimbat modul de finanțare, dar tot nu s-a întâmplat nimic. S-au semnat trei contracte și tot atâtea au fost anulate înainte de începerea efectivă a lucrărilor.Până acum s-au cheltuit 20 de milioane de lei pe tot felul de studii care trebuie acum refăcute. Potrivit ultimelor estimări autostrada va costa 1,197 de miliarde de euro pe tronsonul Comarnic-Brașov.

Pentru autostrada Comarnic-Brașov au fost semnate trei contracte și toate au fost apoi anulate. De fiecare dată jucător a fost aceeași firmă, dar reinventată. Primul contract a fost semnat cu francezii de la Vinci. Înțelegerea a picat deoarece compania nu a adunat 1,5 miliarde de euro cât era estimată construcția la acea dată. În 2010, un alt contract. Tot cu Vincii, dar în asociere cu Aktor, o companie grecească. De data aceasta Vinci renunță la contract. În 2013 se anunță victorios un nou contract. Tot Vinci, dar cu Aktor și o altă companie Strabag. Și acest contract a fost anulat în 2015. Guvernul a dar vina pe companii, acestea au dat vina pe autoritățile statului. Autostrada tot nu s-a făcut. 



 

Adauga comentariu