Nu vom avea prea curând Autostrada Comarnic–Brașov. Autoritățile discută despre variante Ocolitoare pentru Comarnic și Bușteni

DN 1 Brașov- București este calvarul șoferilor de ani întregi, lucru dovedit încă odată de circulația infernală din ultimele două săptămâni. Un drum de nici 200 de km s-a parcurs în peste șase ore, lucru recunoscut și de ministrul transporturilor. Cu toate acestea Autostrada Comarnic-Brașov promisă de peste 15 ani nu se va realiza prea curând. Se discută însă despre variante ocolitoare la Comarnic și Bușteni

„Autostrada Comarnic - Brașov este exemplu de cum să îți bați joc de România. Noi trebuie să împărțim în două ca termene și așteptări: pe termen scurt și mediu și pe termen lung. Pe termen scurt, trebuie să rezolvăm cele două variante ocolitoare Comarnic și Bușteni. Trebuie să rezolvăm într-un timp scurt, pentru că bani sunt. Până la sfârșitul lunii ianuarie, prim-ministrul va ieși și va spune care este soluția. Avem un drum județean Câmpina - Valea Doftanei - Săcele, 61 de km. Jumătate astfaltat, jumătate pietruit. Cel pietruit este prins în PNDL. Trebuie să îl facem funcțional pentru micul trafic. Ar fi 18 milioane de euro, cred că ne permitem acești bani. Componenta de autostradă, ar trebui să decidem în legătură cu acel PPP, în care eu, personal, nu cred. Am avut deja discuții cu Banca Mondială, BEI, BERD, parteneri tradiționali... O variantă de PPP în care îi aduci alături pe partenerii financiari externi este posibilă, dar în același timp România își permite să investească 1 miliard de euro pe un proiect multianual”, a declarat la Digi 24, ministrul transporturilor, Lucian Bode.

Promisiuni și minciuni

Autostrada Comarnic-Brașov este promisă de 15 ani și nu s-a construit nici măcar un metru. Guvernele au tot schimbat modul de finanțare, dar tot nu s-a întâmplat nimic. S-au semnat trei contracte și tot atâtea au fost anulate înainte de începerea efectivă a lucrărilor. Prețul a tot fost schimbat și el, iar în final s-a ajuns la 1,36 de miliarde de euro.Până acum s-au cheltuit 20 de milioane de lei pe tot felul de studii care trebuie acum refăcute

Toate Guvernele, de la Adrian Năstase, la Emil Boc, Victor Ponta și până acum la Viorica Dăncilă au promis autostrada Comarnic-Brașov. Promisiuni au fost făcute și de miniștrii transporturilor. Pănâ acum nu s-a întâmplat absolut nimic. 

Cele mai populiste declarații le-a făcut Victor Ponta care spus că nu va mai candida de alegerile din 2016 dacă autostrada nu va fi gata. Termenul promis de el 2017. Nici vorbă să înceapă măcar lucrările, iar Victor Ponta este în Parlament ca deputat. 

Mai mult în 2015 a venit la Brașov cu elicopterul la inaugurarea unei fabrici, ca să evite aglomerația de pe DN 1. Și atunci a promis autostrada și a spus că se va face cu bani de la buget.

Dan Șova, pe atunci ministru al Transporturilor, anunța că se va muta cu cortul pe șantier ca să se asigure că autostrada va fi gata la timp. Nu am văzut nici cortul, dar nici vreun metru de autostradă. 

Și șeful PSD Brașov, Marius Dunca, susținea sus și tare că anul acesta se va semna contractul pentru autostrada Comarnic-Brașov.

Aceeași firmă și trei contracte anulate

Pentru autostrada Comarnic-Brașov au fost semnate trei contracte și toate au fost apoi anulate. De fiecare dată jucător a fost aceeași firmă, dar reinventată. Primul contract a fost semnat cu francezii de la Vinci. Înțelegerea a picat deoarece compania nu a adunat 1,5 miliarde de euro cât era estimată construcția la acea dată. În 2010, un alt contract. Tot cu Vincii, dar în asociere cu Aktor, o companie grecească. De data aceasta Vinci renunță la contract. În 2013 se anunță victorios un nou contract. Tot Vinci, dar cu Aktor și o altă companie Strabag. Și acest contract a fost anulat în 2015. Guvernul a dar vina pe companii, acestea au dat vina pe autoritățile statului. Autostrada tot nu s-a făcut. 

Potrivit ultimelor estimări autostrada va costa 1,36 de miliarde de euro pe tronsonul Comarnic-Brașov. Vor fi 14 viaducte și 33 de poduri cu o lingime totală de 3 km. Vor mai fi și 2,6 km de tuneluri cu galerie dublă.

 

 

Adauga comentariu