Pasajul Fartec nu va mai fi gata în aprilie. Constructorul spune că vorba despre lucrări complexe și promite că va face tot posibilul ca anul acesta să se circule pe pasaj

Pasajul Fatec a devenit un fel de Fata Morgana. Este în reparații de aproape cinci ani și, deși constructorul se lăuda că va fi gata în 2019, lucrurile nu au stat așa. Următorul termen avansat a fost aprilie 2020. Acum se anunță un alt termen, dar vag: cândva anul acesta.  

Lucrările la reabilitatea vechiului Pasajul Fartec au început pe 1 septembrie 2015. Pe măsură ce constructorii au înaintat cu proiectul s-a descoperit să pasajul era mai şubred decât se credea iniţial şi este nevoie de analize tehnice suplimentare, dar şi de noi consolidări. Depăşită de situaţie, firma care trebuia să efectueze reparaţiile capitale a anunţat că nu poate finaliza proiectul. De comun acord cu Primăria Braşov, contractul a fost reziliat. După rezilierea contractului în 2017, lucrările la pasaj au intrat în conservare. Până în momentul rezilierii contractului s-au efectuat 40% dintre lucrări: s-au consolidat pilonii pasajului, una dintre margini şi s-a decopertat calea de rulare.S-a ales un nou constructor: Recon SA, iar lucrările at fost reluate anul trecut.  

Viceprimarul Laszlo Barabas a verificat astăzi stadiul lucrărilor de reabilitare a pasajului Fartec. „Având în vedere că este un pod construit la începutul anilor ‘70 aflat într-o stare de degradare foarte accentuată, este o lucrare  dificilă, pentru că sunt multe dimensiuni care sunt atipice Și fiecare pilon și fiecare element are nevoie de foarte multă manoperă.  Sunt trei obiective de atins - menținerea capacității portante, respectarea normativelor seismice actuale și prelungirea duratei de funcționare cu cel puțin 25 de ani. Lucrările sunt în valoare de aproape 16 milioane de lei, inclusiv TVA“, a declarat viceprimarul  Laszlo Barabas.

Potrivit reprezentantului firmei de construcții, volumul de muncă este foarte mare și o mare parte dintre piesele de bază ale podului trebuie executate la fața locului.

„Avem jumătate din infrastructura podului terminată. O reparație capitală implică o reparație atât la infrastructură cât și la suprastructură. Noi suntem la aproximativ 50% din partea de infrastructură, iar la partea de suprastructură, undeva la 25%. Lucrarea este foarte complexă pentru că este necesară modificarea schemei statice a acestui pod. Infrastructura inițială a fost avariată în proporție de 90%, și, mai mult, după ce am început să lucrăm am descoperit că foarte multe elemente de infrastructură nu erau la dimensiunile din planul inițial și trebuia să le confecționăm pe fiecare în parte la fața locului. Fiecare cămășuială are aproape 3.200 kilograme de fier, majoritatea fasonat la fața locului și toate sunt diferite între ele, așa că nu le putem prefabrica. Noua soluție tehnică rezistă și la solicitările seismice, și nu vom mai avea nici infiltrații. Practic, se modifică efectiv soluția tehnică, noua soluție fiind în conformitate cu normativele moderne de rezistență la seism și adaptată noilor condiții de trafic. Noi facem tot ceea ce este posibil ca în acest an să puteți circula pe acest pod“, a spus inginer Mihai Filip, șef de șantier.

Adauga comentariu