Undă verde pentru pasajul hobanat din zona Gării. Investiția se va ridica la peste 9 milioane de euro. Pasajul ar urma să elimine coșmarul din trafic de la 13 Decembrie

Astăzi, în Comisia de circulație, a fost aprobată varianta finală pentru Studiul de Fezabilitate al mult așteptatului și tot anunțat de câțiva ani, pasaj rutier acces cartier Tractorul (pasajul hobanat de la Sala Sporturilor).

Cele mai multe discuții s-au concentrat pe varianta de legătură dintre b-dul Gării și viitorul pasaj. Astfel, accesul pe pasaj, în direcția Tractorul, se va face doar dinspre sensul giratoriu Hărmanului-Vlahuță-Gării, pe două benzi. Cei care merg pe direcția Hărmanului - Vlahuță spre gară, în zona rampelor de acces ale pasajului, vor intra într-un pasaj subteran, circulația desfășurându-se pe două benzi. Ieșirea de pe pasajul hobanat se va face în ambele direcții de mers (atât spre gară, cât și spre sensul giratoriu, Hărmanului-Vlahuță-Gării). Coborârea pietonilor și a bicicliștilor de pe pasaj spre b-dul Gării, se va face tot într-un pasaj subteran, care va subtraversa rampele de acces ale pasajului hobanat.

Pasajul va fi unul hobanat după cum s-a anunțat. Pentru că deschiderea principală va trebui să treacă peste 15 linii de cale ferată, aceasta va avea o lungime de 160 de metri. Înălţimea pilonului principal, care va susţine cablurile în zona hobanată, va fi de 47,12 metri.

Construcția va porni de lângă Sala Sporturilor, unde sunt acum terenurile de tenis, şi va ajunge pe strada Tudor Arghezi, până aproape de intersecţia cu strada Zaharia Stancu. Pasajul va avea o lungime 761 de metri, din care 533 de metri reprezintă lungimea totală a deschiderilor (partea suspendată), diferenţa de 228 de metri fiind lungimea rampelor de acces. În total, acesta va avea 14 deschideri între piloni, la care se adaugă zona hobanată, cea de peste liniile de cale ferată.

Pasajul va avea câte două benzi de circulaţie pe sens şi va fi prevăzut cu două piste pentru biciclişti. Pe sensul de mers dinspre Tractorul spre Gară, rampa pe care vor coborî bicicliştii va fi în spirală. Rampa pe care se va urca dinspre Bulevardul Gării pentru a se merge spre Tractorul ar urma să fie amenajată prin spatele Sălii Sporturilor, fiind, practic, un mic pasaj care se va uni cu cel principal.

O soluție pentru aglomerația de pe 13 Decembrie

Acest pasaj este menit să scoadă traficul de pe strada 13 Decembrie. Circulația la orele de vârf este acum infernală și poate dura și oră parcurgerea a doi kilometru.

Potrivit proiectantului, prin realizarea acestui pasaj, gradul de încărcare al intersecţiei strada Independenţei – strada 13 Decembrie va scădea de la 125% la 75,6%. Traficul rutier de pe strada Hărmanului (care reprezintă o variantă de acces în zona Coresi) nu va fi influenţat în nici un fel.

Costul investiției va fi dat de studiul de fezabilitate și de proiectul tehnic, însă potrivit evaluării realizate de Banca Mondială pasajul va costa 9,31 milioane euro. Podul se află pe lista de proiecte prioritare ale municipalității, iar finanțarea va fi asigurată din bugetul local, fără a fi exclusă posibilitatea accesării de fonduri europene nerambursabile.

Sursa foto: Primăria Brașov

 

Adauga comentariu