Au fost finalizate lucrările de reabilitare a Școlii gimnaziale nr. 4, proiect finanțat prin programul româno-elvețian. La Colegiul de Informatică sunt întârzieri

Lucrările au fost realizate de SC Aeon Building SRL în asociere cu S.C. M.B. Building & Consulting S.R.L, iar investiția s-a ridicat la 2,5 lei. Lucrările de reabilitare realizate la Şcoala Generală nr. 4 au constat în lucrări de reabilitare termică prin izolarea pereţilor exteriori cu un strat de polistiren expandat de 10cm, inclusiv soclul şi acoperişul, lucrări de inlocuire a tâmplăriei existente cu elemente performante de vitraj termoizolant low-e şi prevederea  acesteia cu fante de circulaţie naturală controlată a aerului între exterior şi interior, dar şi lucrări de recompartimentare a interioarelor conform noilor normative în vigoare.

Toate corpurile de iluminat au fost înlocuite cu corpuri de iluminat moderne tip LED, cu consum redus de energie şi cu o eficienţă cât mai ridicată, conform standardelor şi normativelor în vigoare. Au fost înlocuite cablurile electrice și întrerupătoarele. Pe circuitele de iluminat au fost amplasate relee de programare zilnice sau saptămânale pentru a ajuta la reducerea consumului de energie. Releele sunt programate în funcţie de saptămânile anului, să pornească sau să oprească circuitele de iluminat în funcţie de programul şcolar.

Instalaţia de încălzire a fost refăcută integral prin înlocuirea conductelor de agent termic si a tuturor radiatoarelor cu unele moderne şi eficiente, din oţel. Toate conductele instalaţiei interioare de distribuţie a agentului termic au fost izolate termic.

În această săptămâna se va semna procesul verbal de recepție a lucrărilor de reabilitare energetică a Școalii gimnaziale nr. 4, investiție realizată în cadrul Programului de Cooperare Elveţiano – Român.

,,Mă bucur că am ajuns în această fază, de semnare a procesului verbal de recepție a lucrărilor, iar constructorul a reușit să respecte termenul pe care și l-a asumat, mai ales că vorbim de un proiect care vizează creșterea calității condițiilor pe care le oferim elevilor din Brașov în unitățile de învățământ aparaținând Municipalității. Din păcate, nu același lucru îl pot spune despre proiectul de la Liceul de Informatică, dar sper ca firma care lucrează acolo să recupereze cât mai mult din întârzieri. Aceste două proiecte, de la școala 4 și de la Liceul de Informatică, au ca scop creşterea eficienţei energetice (şi, implicit, reducerea cheltuielilor cu energia), dar şi reducerea emisiilor poluante, folosind cele mai noi soluţii din domeniu. Sperăm ca aceste proiecte să își dovedească cât mai repede eficiența, pentru ca ele să devină un model de bună practică pe care să îl replicăm, într-o primă fază, la toate unităţile de învăţământ, iar apoi şi la celelalte clădiri aparţinând Municipalităţii sau, de ce nu, şi la blocurile de locuinţe. În următoarea perioadă, conducerea școlii, cu sprijin financiar de la primărie, se va ocupa de partea de mobilier, dotări, astfel încât în luna septembrie, copii din această zonă să poată intra într-o școală cu adevărat nouă”, a declarat primarul George Scripcaru.

 

Adauga comentariu