Bike Park Postăvarul devine realitate. Trasee montane de biciclete la doi pași de pârtiile de schi

Bike Park Postăvarul printe contur și în 2019 am putea avea prima etapă a parcului și să vedem realizate primele trei trasee de downhill. Primăria Brașov a primit sub formă de donație proiectele tehnice și documentația aferentă acestora realizate de cluburile sportive PlayBike și Nh Bike.

Cluburile au anunțat formarea unui parteneriat pe o durată de 5 ani. Scopul acestuia este promovarea comună a proiectelor de Bike Park realizate de fiecare club în masivul Postăvarul, sub forma unui singur proiect unitar și coerent.

Primăria anunță că pentru realizarea primei etape a parcului de mountaibiking va fi prevăzută suma de 500.000 de lei, necesară amenajării celor trei trasee de downhill. Regia Publică Locală a Pădurilor Kronstadt va prelua în această săptămână toată documentația și va finaliza demersurile de schimbare a categoriei funcționale a terenului afectat de aceste trasee, din pădure, în pădure-parc, fapt care va face posibilă amenajarea. Traseele au fost proiectate pe marginea pârtiilor din Postăvarul, astfel încât să afecteze cât mai puțin fondul forestier. „Există un studiu de impact, vor verifica suprapunerea planurilor pe teren și apoi vor trimite solicitarea și documentația către Ministerul Apelor și Pădurilor, pentru avizare”, a precizat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov.

Traseele vor fi amenajate în apropierea pârtiilor de schi din masivul Postăvarul și vor avea ca punct de plecare zona stației superioare a telegondolei, pe partea stângă a pârtiei Subteleferic. Amenajările vor cuprinde inclusiv stabilizări de versanți, amenajări de podețe și rampe de lemn, trambuline etc. Telegondola va fi prevăzută cu un suport special pentru biciclete, astfel încât bicicliștii să aibă la dispoziție o variantă pentru a urca cu bicicleta.

Bike Park Postăvarul este un proiect care pune în valoare Postăvarul în cele trei sezoane în care nu se poate schia. Nu poate fi decât un câștig pentru Poiana Brașov și pentru Brașov.

Va fi primul parc de mountainbike care respectă cerințele legale din România. El va putea fi folosit de bicicliști și rămâne de stabilit dacă se va introduce o taxă de parc și cum va fi plătită. Taxa ar fi necesară pentru a acoperi costurile de funcționare și mentenanță ale parcului.

În proiect sunt prezentate 9 trasee și o zonă de agrement. În zona pădurilor aferente domeniului schiabil Postăvarul sunt proiectate 6 trasee și o zonă de agrement. În zona pădurilor din zona Poiana Brașov către Municipiul Brasov sunt proiectate 3 trasee.

Fiecare intersecție a unui drum de bike park cu drumurile existente constituie un potențial pericol. Din acest motiv acestui aspect trebuie să i se acorde atenția necesară deja într-o fază timpurie de proiectare. Având în vedere rețeaua densă de drumuri și poteci din zona locală de relaxare, aproape nici un traseu nu va putea fi trasat fără să se interesecteze cu drumurile existente care deserversc accesul public (de exemplu Drumul Roșu). Prin urmare, aceste inevitabile intersecții de drumuri trebuie să fie amenajate în așa fel încât riscul de accident să fie redus la minim pe cât posibil.

Gradul de dificultate și locurile periculoase

Pentru bicicliștii care nu cunosc locurile este important să afle ce îi așteaptă pe traseu / în parc, ideal înainte de a porni la drum. Până în prezent nici o clasificare a gradului de dificultate a traseelor / parcurilor pentru mountainbike nu a reușit să se impună ca standard. Deoarece semnalizarea cu culorile albastru (ușor), roșu (mediu) și negru (dificil) este deja cunoscută de la sporturile de iarnă, aceasta este preluată și de mountain biking. Pentru clasificarea unui traseu / parc în acest sistem se folosesc criterii cum ar fi gradul de înclinație și expunere a terenului, compoziția subsolului sau cerințe generale privind tehnica de conducere a bicicletei. Pentru ca utilizatorii parcului să poată evita momentele periculoase, pasajele cele mai dificile vor fi decisive la clasificare.

Sursa foto: Bogdan Micu

 

 

Adauga comentariu