Ce a găsit Protecția Consumatorului în supermarketurile din Brașov? Peste șapte tone de produse expirate, fructe și legume stricate și frigidere pline de mucegai. Nu lipsesc promoțiile false și diferențele de preț de la raft la casa de marcat

Inspectorii de la Protecția Consumatorului au făcut controale fulger, la începutul lunii, la 28 de hypermarketuri și supermarketuri din Brașov unde au descoperit nereguli peste nereguli. S-au dat 104 sanctiuni, din care 75 de amenzi, în valoare de 261.500 lei, și 29 avertismente. Nu mai puțin de 7.605 kg de produse au fost retrase d ela comercializare. Multe dintre ele erau expirate, dar cu toate acestea erau puse la vânzare. 

Ce au descoperit inspectorii

Unele preparate erau depozite în frigidere improprii, uzate, pline de mucegai și mizerie. 

Prezența la vânzare a unor produse cu termen de valabilitate depășit;

Neinformarea consumatorilor, în zona “patisserie”, asupra ingredientelor și a factorilor alergeni din compoziția preparatelor culinare comercializate;

Afișarea la raft a uneo țări de proveniență a produselor pentru a spori vânzările, când de fapt realitatea era alta. Practica este una comună în ceea ce privește legumele și fructele. 

Comercializarea produselor din categoria legume-fructe care aveau alt gramaj față de cel menționat de producător sau care prezentau urme de mucegai, deshidratare ori consistență moale;

Comercializarea produselor aflate la promoție, fara a exista la raft, spre exemplificare, produsul singular: Adică minciuni. 

Nerespectarea condițiilor prescrise sau declarate la produsele aflate în sectorul “produse proaspete” (vrac), fără a se putea face dovada desigilării ambalajelor din care proveneau acestea;

Nerespectarea condițiilor de depozitare specifice produselor;

Nerespectarea temperaturii de păstrare a preparatelor calde din zona “gastro”, până la vanzare, conform legii (minimum 60 grade C);

Legume congelate care prezentau arsuri de la înghețare și glazură de gheață peste cea menționată de producător;

Informarea incompletă a consumatorilor prin lipsa etichetei nutriționale la diverse produse sau a traducerii în limba română pentru mesaje importante pentru consumator;

Afișarea unui pret diferit al produsului la casa de marcat, față de raft.

Sursa Foto: ANPC


Adauga comentariu