CFR susține că refacerea podului de la Budila este înclusă pe lista de investiții. Ce nu spune este că anul acesta se face doar licitația pentru expertiză și nimeni nu știe cât va costa reconstrucția

Podul de la Budila, judeţul Braşov, s-a rupt şi s-a prăbuşit în râul Târlung în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 iunie, după ce a fost efectiv spulberat de o viitură. Din fericire, în momentul prăbuşirii, pe pod nu e afla nicio garnitură de tren.

Potrivit reprezentanţilor CFR, podul de piatră se află pe secţia de cale ferată Hărman-Întorsura Buzăului, o tură care nu mai este operată de ani buni de Compania Naţională de Cale Ferată. Linia era folosită de operatorul privat Regiotrans. 

Podul arată și acum ca după război. Nimeni nu a mișcat un deget timp de un an.  CFR susține acum că refacerea podului de la Budila este înclusă pe lista de investiții din acest an. În realitate, abia în luna august se va demara licitația pentru expertiza care va stabili cât va costa refacerea podului. Dacă totul merge bine, expertiza va dura și ea câteva luni bune. Dar dacă se va stabili că podul va costa prea mult? Ce va face atunci CFR? Că momentan habar nu are de câți bani nevoie.

„Podul feroviar de la Budila a fost inclus de SRCF Braşov în programul de investiţii din acest an, cu sursă de finanţare asigurată de la Bugetul de Stat. Prima etapă, care prevede achiziţia serviciului de elaborare a expertizei şi a proiectului tehnic, este programată să fie lansată pentru licitaţie în luna august. Costul lucrarilor de reconstructie va fi stabilit in urma elaborarii proiectului tehnic”, spune Oana Brânzan, purtător de cuvând al CFR, citată HotNews.ro.

Adauga comentariu