Consiliul Județean Brașov, primul din România care implementează un sistem digital integrat, în adevăratul sens al cuvântului

Prima etapă în implementarea programului de digitalizare la nivelul administraţiei judeţene începe din 15 februarie 2021 în cadrul aparatului propriu al instituţiei și se realizează prin intermediul finanțărilor europene nerambursabile de 3,7 milioane de lei.

Adrian-Ioan Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, a semnat astăzi o dispoziţie prin care, începând cu data menţionată, personalul angajat în cadrul aparatului executiv al CJ are obligaţia de a-şi îndeplini atribuţiile de serviciu în sistem digital, prin intermediul unei platforme informatice.

Sistemul digital utilizabil pe dispozitivele fixe (desktop, laptop) şi mobile (smartphone, tabletă) cu acces la internet, precum şi semnătura electronică pentru fiecare angajat sunt resursele pe care CJ Braşov le pune la dispoziţia salariaților instituției. Prin urmare, toţi utilizatorii înrolaţi în sistemul digital funcţional la nivelul Consiliului Judeţean, fie că vorbim despre funcţionari publici cu atribuţii de conducere, funcţionari publici cu atribuţii de execuţie, personal contractual de conducere, respectiv de execuţie vor fi obligaţi, începând cu data de 15 februarie, să proceseze documentele în sistem digital şi să utilizeze semnătura electronică.

 „După ce am semnat contractul cu firma care a câştigat licitația pentru sistemul informatic necesar aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean, ne aflăm la începutul perioadei de implementare. Astfel, începând cu data de 15 februarie 2021, se va trece la utilizarea sistemului de către salariații noştri. Sistemul va permite înrolarea gratuită a persoanelor fizice și juridice, pentru a trimite sau a primi solicitări sau acte, circuitul documentelor și semnarea documentelor se vor face în sistem, arhivarea va fi electronică, iar totul se va întâmpla în cloud, ceea ce însemnă că activitatea va fi posibilă de la orice calculator cu acces la internet. Suntem primul consiliu județean din România care implementează un asemenea sistem complet, care cuprinde registratură electronică, management identități, comunicare formală și informală, semnătură electronică, arhivă electronică, din punctul nostru de vedere fiind singurul sistem care poate fi asimilat digitalizării. A avea doar registratură electronică nu înseamnă digitalizare”, a explicat preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea.

Cel de-al doilea proiect în domeniu este „Digitalizarea serviciilor sociale și medicale aflate în competenta Consiliului Județean Brașov”, totalizând 2.964.024,96 lei, proiect implementat de CJ în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Brașov. El va permite extinderea procesului de digitalizare la nivelul instituţiilor medicale şi sociale aflate în subordinea CJ Braşov.

„Sperăm ca în amplul demers de digitalizare să cooptăm toate primăriile din județ, care să înțeleagă utilitatea unui sistem digital, compatibil cu cel deja achiziționat de noi, mai ales pentru contribuabili, fie ei persoane fizice sau juridice. Deși implementarea va necesita un efort de adaptare firesc din partea tuturor, suntem convinși că acesta este viitorul și nu vrem să fim ultimii care pășesc pe acest drum. Consiliul Judeţean Braşov este, astfel, în avangarda procesului digital al administrației publice din România”, a încheiat şeful executivului judeţean.

 

Adauga comentariu