Contractul pentru reabilitarea DN 73 nu a fost reziliat deși ministrul transporturilor l-a rupt în fața jurnaliștilor. Se lucrează cu viteza melcului și tot spaniolii sunt pe șantier

Au trecut trei săptămâni de când Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost în vizită la Râșnov și a dat sarcină directorului CNAIR, Narcis Neaga, să rezilieze contractul cu asocierea Azvi - Straco Grup - Piomar Development - Tractebel Engineering. Mai mult, chiar ministrul a rupt contractul în fața jurnalistilor, un gest pur de campanie electorală. 

Ministrul Răzvan Cuc argumenta la acea vreme că „nu mai avem de ce să așteptăm și să tot tergiversăm din cauza unei proaste mobilizări ale unor constructori” și mai preciza că Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov să intre în regie proprie pentru a finaliza casetele deschise de constructor. Iată că trei săptămâni mai târziu lucrurile nu au avansat.

În curând începe perioada vacanțelor, iar pe zona Râșnov – Bran se circulă cu dificultate din cauza ritmului încet al lucrărilor. Sunt patru-cinci casete la care sunt amplasate semafoare. DN 73 este cel mai circulat drum turistic din Brașov și este tranzitat în fiecare weekend de 15.000 de mașini. 

Robert Elekes, purtătorul de cuvânt la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, a precizat că demersul de reziliere pentru contract a fost început, dar că durează, și până la finalizarea rezilierii constructorul continuă lucrările.

Cei 103 km de drum incluși în contractul de modernizare au fost împărțiți în trei sectoare Pitești – Câmpulung, Pitești – Mioveni, Câmpulung – Fundata și Fundata – Brașov. Pe partea din județul Brașov, cele mai mari probleme sunt pe zona Râșnov – Bran, pe care și operatorii economici acuză o scădere sau stagnare a business-urilor datorită stării foarte proaste a drumurilor.

Contractul a fost semnat în 2011, iar în acest moment 42% din cei 103 km DN 73 sunt finalizați, iar plăți s-au făcut pentru 45%.

 

Adauga comentariu