Directoarea Grădiniței nr 23 unde un copil a fost închis în debara va fi eliberată din funcție. Educatoarea care a pedepsit copilul și-a dat demisia

Inspectoratul Școlar a dat în sfârșit un punct de vedere oficial cu privire la incidentul de la Grădinița nr 23 din Brașov. Aici, o educatoare a închis un copil într-o debara și ș-a lăsat pe întuneric pentru că nu a vrut să doarmă la prânz. Incidentul s-a petrecut în luna ianuarie. 

Educatoarea a primit de la conducerea grădiniței doar un avertisment scris, dar apoi și-a dat demisia. Inspectoratul Școlar a făcut o anchetă abia după ce cazul a apărut în presă, la aproape două luni de la incident. 

Prezentăm concluziile anchetei și măsurile dispuse de Inspectoratul Școlar

Urmare a declaraţiilor persoanelor implicate, a documentelor verificate, Comisia de anchetă a constatat că faptele semnalate se confirmă în parte. Pe perioada derulării anchetei cadrul didactic direct implicat şi-a prezentat în data de 7 martie a.c. demisia din postul ocupat începând cu data de 5 decembrie 2018.

De asemenea, astăzi, 12 martie a.c., directorul unităţii şcolare a solicitat eliberarea din funcţia de conducere, cerere aprobată în Consiliul de Administraţie al Inspectoratului Şcolar Judeţean Braşov.

În aceste condiţii, Comisia de anchetă a prezentat raportul final şi a propus următoarele măsuri:

Numirea în funcţia de conducere a unităţii şcolare a unui cadru didactic din altă unitate de învăţământ pentru a asigura obiectivitatea în abordarea relaţiilor şcoală-familie şi a unui climat organizaţional propice unei instituţii de educaţie.

Monitorizarea activităţii didactice din unitatea de învăţământ astfel încât aceasta să se desfăşoare în condiţii optime, instaurându-se un climat educaţional adecvat.

Consilierea întregului personal din unitate, astfel încât situaţiile punctuale apărute ca urmare a comportamentelor indezirabile ale copiilor să poate fi gestionate respectând particularităţile de vârstă şi individuale ale acestora, asigurându-se dezvoltarea cognitivă şi emoţională adecvată în atingerea obiectivelor educaţiei timpurii.

Menţinerea unei bune legături cu părinţii copiilor, oferirea posibilităţii de consiliere psihopedagogică a acestora, astfel încât comunicarea părinte-copil-cadru didactic să constituie dovada unui respect reciproc.

Ne exprimăm convingerea că incidentul petrecut nu reprezintă imaginea reală a învăţământului braşovean preşcolar, constituind un caz izolat, regretabil”.


Adauga comentariu