Epopeea pasajului Fartec continuă. S-a intrat în al șaselea an de șantier. Ultimatum de la autorități: finele anului 2021

Reabilitarea pasajului Fartec este una dintre cele mai păguboase investiții din Brașov. Lucrările au intrat în al șaselea an, au ajuns să coste mai mult decât dacă ar fi construit un pasaj nou, iar constructorii nu au respectat până acum termenele de execuție.

Totul a început în 2015

Pasajul a fost construit la începutul anilor ‘70 și în momentul începerii lucrărilor se afla într-o stare de degradare foarte accentuată. Lucrările la reabilitatea vechiului Pasajul Fartec au început pe 1 septembrie 2015. Pe măsură ce constructorii au înaintat cu proiectul s-a descoperit să pasajul era mai şubred decât se credea iniţial şi este nevoie de analize tehnice suplimentare, dar şi de noi consolidări. Depăşită de situaţie, firma care trebuia să efectueze reparaţiile capitale a anunţat că nu poate finaliza proiectul. De comun acord cu Primăria Braşov, contractul a fost reziliat. 

După rezilierea contractului în 2017, lucrările la pasaj au intrat în conservare. Până în momentul rezilierii contractului s-au efectuat 40% dintre lucrări: s-au consolidat pilonii pasajului, una dintre margini şi s-a decopertat calea de rulare. S-a ales un nou constructor: Recon SA, iar lucrările at fost reluate în 2019.  Nu s-a lucrat la foc continuu, dar în octombrie 2020 se anunța că se toarnă asfalt și se fac ultimele retușuri. Anul trecut și lucrările tot nu au fost încheiate. Autoritățile au dat un ultimatum: finele anului 2021. O reziliere acum a contractului ar întârzia și mai mult lucările. Rămâne de văzut dacă termenul va fi respectat.

Mai scump decât un pasaj nou

Dacă adunăm toate sumele care s-au dat până în 2020 inclusiv pentru reabilitarea pasajului Fartec, ajungem aproape de 16 milioane de lei. Pentru a dubla numărul de benzi, în 2013 în zona Fartec a fost construit un pasaj nou. La fel ca acela care se repară. Noul pasaj a costat 13,4 milioane de lei adică mai puțin decât costă de fapt reparațiile la un pod vechi de peste 40 de ani.

 

Adauga comentariu