Indemnizație de la Primărie pentru copiii care merg la creșele private sau sunt crescuți de bunici, pentru că nu au loc în unitățile de stat

Proiectul a fost propus pentru a compensa lipsa locurilor în creștele din sistemul public și pentru a încuraja solidaritatea între generații și îmbătrânirea activă. Propunerea vizează acordarea ajutorul financiar pentru plata serviciilor educaționale prestate de o unitate de educație timpurie antepreșcolară în sensul celor definite și amintite de H.G. 1252/2012 cu modificările și completările ulterioare și a indemnizației lunare pentru creșterea nepotului/nepoților și până la înscrierea copilului/copiilor la o creșă/grădiniță organizată în sistem public, în cuantum de 525 lei/lunar, pentru fiecare copil de vârstă antepreșcolară, reprezentând echivalentul costului mediu lunar de întreținere pentru copiii care frecventează creșele din cadrul Serviciului Public de Administrare Creșe Brașov.

Suma va fi actualizată, în conformitate cu echivalentul costului mediu lunar de întreținere prevăzut pentru copiii care frecventează creșele din cadrul Serviciului Public de Administrare Creșe Brașov, stabilit prin hotârea Consiliului Local al Municipiului Brașov.

Acordarea ajutorului financiar și a indemnizației lunare pentru creșterea nepotului/nepoților se efectuează numai pentru copilul care nu este înscris la creşă/grădiniţă în sistem public și pentru care solicitantul nu a refuzat un loc la creşă/grădiniţă în sistem public, ori nu a retras copilul de la creşă/grădiniţă organizate în același sistem.

În prezent există un număr de 1.347 de cereri de înscriere la creșele în sistem public, în vreme ce sunt doar 805 locuri disponibile în cadrul acestora, iar în contextul epidemiologic actual, numărul locurilor disponibile a fost redus ca urmare a introducerii regulilor specifice de distanțare ca urmare a pandemiei de COVID-19,

Potrivit datelor statistice și actelor de naștere, în cursul anului 2020 s-au născut 2101 copii pentru care părinții au ales domiciliul în Municipiul Brașov.

În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, persoanele interesate pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind acest proiect de act normativ la adresa de e-mail dasbv@dasbv.ro, , pe adresa Direcției de Asistență Socială Brașov (str. Panselelor nr. 23) sau pe fax, la numărul 0368464083. Propunerile pot fi transmise în perioada 22.04.2021-9.05.2021.

Documentația privind proiectul de hotărâre poate fi studiată pe site-ul Primăriei Municipiului Braşov (www.brasovcity.ro), secţiunea Consiliul Local/ Proiecte de hotărâre- dezbatere publică, pe site-ul Direcției de Asistență Socială Brașov (www.dasbv.ro), secţiunea Informaţii Publice/ Transparenţă decizională/ Anunţuri privind elaborarea proiectelor de Hotărâri de Consiliu Local/ 2021, sau la sediul Direcției de Asistență Socială Brașov, str. Panselelor nr. 23. 

 

Adauga comentariu