Nu vom avea autostrada Brașov-Comarnic în următorii patru ani. Doar reanalizarea documentelor necesare va dura 46 de luni. De peste 15 ani se așteaptă realizarea acestei șosele

Autostrada Brașov-Comarnic-Ploiești, cel mai așteptat proiect de infrastructură de aproape două decenii a devenit o Fata Morgana. După licitații anulate, promisiuni și contracte reziliată, acum totul se ia de la capăt. Doar pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului tehnic este nevoie de patru ani. Urmează apoi, dacă avem noroc și dacă vor fi bani, licitația. Dacă nu vor fi contestații și se vor găsi ofertanți, cel mai devreme construcția autostrăzii ar putea începe în 2026. Cât vor dura lucrările, dacă vor exista având în vedere istoricul acestei șosele, nimeni nu poate spune, dar probabil nu mai devreme de 2029.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prelungit până pe 5 februarie 2021 evaluarea singurei oferte depuse pentru revizuirea studiului de fezabilitate (SF) și proiectul tehnic (PT) al autostrăzii Brașov-Comarnic-Ploiești. Oferte a venit în noiembrie de la compania Consitrans. Valoarea estimată a contractului este cuprinsă în intervalul 48.802.551,33 - 57.674.833,39 lei fără TVA. Durata contractului este de 30 luni pentru Completare/Revizuire Studiu de fezabilitate și de 16 luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție, scrie economica.net.

Noi soluții pentru Comarnic-Brașov

Guvernul a venit în luna martie  anului trecut cu o nouă soluţie pentru Autostrada Comarnic – Braşov. Astfel proiectul poate fi împărţit în 5 loturi:

Lotul 1: Comarnic – Posada (apx. 7 km) – implementare rapida (zona de depresiune) – reprezintă şi VO Comarnic;

Lotul 2: Posada – Sinaia Sud (apx. 8 km) – implementare dificilp (defileul de la Posada);

Lotul 3: Sinaia Sud – Buşteni Nord (apx. 14 km) – implementare rapidă datorită (zonă de depresiune) – reprezintă şi VO Sinaia şi VO Buşteni;

Lotul 4: Buşteni Nord – Predeal Sud (apx. 8 km) – implementare dificilă (două defilee);

Lotul 5: Predeal Sud – Râşnov (apx. 15.0 km) – implementare dificilă (diferenţă mare de nivel).

În tot acest timp DN 1 este sufocat de mașini și a devenit calvarul șoferilor care merg de la Brașov spre București sau invers. Se discută însă despre variante ocolitoare la Comarnic și Bușteni.

Promisiuni și minciuni

Autostrada Comarnic-Brașov este promisă de 15 ani și nu s-a construit nici măcar un metru. Guvernele au tot schimbat modul de finanțare, dar tot nu s-a întâmplat nimic. Până acum s-au cheltuit 20 de milioane de lei pe tot felul de studii care trebuie acum refăcute. Potrivit ultimelor estimări autostrada va costa 1,197 de miliarde de euro.

Pentru autostrada Comarnic-Brașov au fost semnate trei contracte și toate au fost apoi anulate. De fiecare dată jucător a fost aceeași firmă, dar reinventată. Primul contract a fost semnat cu francezii de la Vinci. Înțelegerea a picat deoarece compania nu a adunat 1,5 miliarde de euro cât era estimată construcția la acea dată. În 2010, un alt contract. Tot cu Vincii, dar în asociere cu Aktor, o companie grecească. De data aceasta Vinci renunță la contract. În 2013 se anunță victorios un nou contract. Tot Vinci, dar cu Aktor și o altă companie Strabag. Și acest contract a fost anulat în 2015. Guvernul a dar vina pe companii, acestea au dat vina pe autoritățile statului. Autostrada tot nu s-a făcut. 

 


 

Adauga comentariu