Patru firme vor să construiască Terminalul Aeroportului. Toate sunt din România. Guvernul a trimis mărunțiș pentru Aeroport, dar la Covasna nu la Brașov

Patru firme au depus oferte pentru proiectarea și construirea terminalului de pasageri al Aeroportului Internațional Brașov - Ghimbav (AIBG). Acestea sunt: BOG'ART SRL București, CONSTRUCȚII SA Sibiu, KESZ CONSTRUCȚII ROMANIA SRL Cluj și PORR CONSTRUCT SRL București. Consiliul Județean Brașov a anunțat că după evaluarea ofertelor va fi anunțat și câștigătorul. Investiția se ridică la 184,6 milioane de lei. 

Pentru realizarea Terminalului, administrația județeană a colaborat cu arhitectul brașovean Dorin Ștefan, care a prezentat două soluții arhitecturale. A fost agreată varianta mai puțin costisitoare, având în vedere că lucrarea este finanțată integral de către Consiliul Județean Brașov. Pentru această variantă s-au cerut avizele privind fluxurile de pasageri, de la instituțiile cu responsabilități în domeniu (SRI, Poliția de Frontieră și Direcția Vamală), iar acestea au fost obținute în baza planurilor finale ale terminalului, care relevă o suprafață desfășurată de 11.780 mp la care se adaugă o suprafață de 510 mp, reprezentând terase construite deschise și acoperite în afara perimetrului construit.

„Ne bucurăm că proiectarea și construirea terminalului de pasageri al AIBG a suscitat un interes mare din partea firmelor de construcții. Așadar, avem de unde selecta și sperăm ca etapele de evaluare să fie parcurse fără probleme, astfel încât în cel mai scurt timp posibil să desemnăm un câștigător și să începem lucrările”, a spus președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea.  

Construcția trebuie să înceapă anul acesta pentru ca primul avion să decoleze de pe pistă în 2020. Pe lângă Terminal, tot în 2019 se va construi şi Turnul de Control care va costa 3,9 milioane de lei adică aproximativ 900.000 de euro, dar şi o parcare şi un drum de acces spre Terminal care vor costa 5,9 milioane de lei adică 1,2 milioane de euro. 

Guvernul își bate joc de Aeroport

Aeroportul Braşov este singurul din ţară construit în ultimii 50 de ani și primul finanțat de autorităţile locale. Ultimul studiu realizat în ceea ce priveşte Aeroportul Braşov arată că în primul an de funcţionare va avea 114.000 de pasageri, iar în 10 ani s-ar depăşi un milion de pasageri.
Cu toate acestea, Aeroportul nu a fost o prioritate pentru niciunul din Guvernele din ultimii 10 ani, deşi Braşovul este al doilea oraş turistic al ţării. De-a lungul timpului au fost mai multe speculaţii că nu se doreşte acest aeroport deoarece există studii că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.

Guvernul a decis în final să aloce ceva bani pentru Aeroport, 10 milioane de lei. Suma reprezintă mărunțiș având în vedere că doar terminalul costă 40 de milioane de euro, iar costurile totale pentru Aeroport depășesc 70 de milioane de euro. De tot râsul este faptul că Guvernul a alocat banii județului Covasna și nu se știe dacă aceștia vor putea fi redirecționați pentru Brașov. Consiliul Județean Covasna a cerut sprijin pentru Aeroport, dar a cerut ca banii să ajungă direct la Brașov. În ultimul ceas s-au trezit și Parlamentarii de Brașov care cer 15 milioane de lei pentru Aeroport. Tot mărunțiș. Banii nu au fost încă alocați. 

 

 


Adauga comentariu