Peste 100 de milioane de lei alocate anul acesta pentru lucrările de la Aeroport

Consiliul Județean alocă anul acesta pentru Aeroport 106,8 milioane de lei. Din acești bani 74.432.000 lei sunt din creditul bancar contractat pentru finanţarea lucrărilor la Aeroport, 23 de milioane de lei sunt de la Guvern, iar restul din bugetul pe anul acesta al Consiliului Județean, scrie bzb.ro.  

Construcția Aeroportului a început practic acum șapte ani. În perioada 2013-2014 a fost construită pista de decolare-aterizare. În 2016 s-a rezolvat situația juridică a terenului și s-a reactualizat studiul de fezabilitate. În 2017 s-a realizat studiul de fundamentare, s-au început demersurile pentru reactualizarea PUZ-ului și a masterplanului. 

În perioada 2017-2018 au fost proiectate și executate: calea de rulare și platforma pentru parcarea aeronavelor (30.000 metri pătrați), canalizarea pluvială (11.000 metri liniari), iluminatul și o parte din balizaj. 

La începutul anului 2019 s-a semnat contractul pentru 9 obiecte (care includ drumul de acces, parcarea auto și clădirile anexe). Tocmai s-a terminat ofertarea terminalului de pasageri. Au fost depuse oferte de la patru firme, care urmează să fie evaluate în vederea desemnării cîștigătorului. 

Se fac demersurile necesare și pentru infrastructura de navigație aeriană, pentru marcaje și balizaj și pentru achiziționarea echipamentelor necesare activității aeroportuare, fiecare cu termen de finalizare până la sfârșitul anului 2020. S-a semnat și protocolul de colaborare cu Romatsa. Deducem deci că Aeroportul va fi operațional din 2021, deși inițial se anunțase ca termen 2020. 

Terminalul este cel mai scump

Terminalul de pasageri este ceea mai costisitoare investiție din proiectul Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav: are o valoare estimată de 40 milioane de euro.

Turnul de control va fi unul de tip remote control. Acest lucru înseamnă că va exista un turn dotat cu camere, care vor oferi o imagine panoramică și imaginile vor putea fi văzute oriunde în alt aeroport din lume care ar putea opera aeroportul. Turnul acesta vine cu Realitate Augmentată, care dă posibilitatea recunoașterii inclusiv a animalelor aflate în apropierea aeroportului. Costurile de realizare ar fi la 50% din cât ar fi cu un turn de control clasic, dar și un timp mai scurt de realizare.

Aeroportul Braşov este singurul din ţară construit în ultimii 50 de ani și primul finanțat de autorităţile locale. Ultimul studiu realizat în ceea ce priveşte Aeroportul Braşov arată că în primul an de funcţionare va avea 114.000 de pasageri, iar în 10 ani s-ar depăşi un milion de pasageri.

 

Adauga comentariu