Se termină chinul pentru şoferii braşoveni. Primăria promite că din iulie se va circula pe pasajul Fartec

Unul dintre proiectele aflate în dezbaterea Consiliului Local în ședința de astăzi este cel referitor la continuarea lucrărilor de reparații capitale la pasajul Fartec. Acest proiect de investiții a fost demarat în septembrie 2015 și a ajuns la aproximativ 65% din totalul lucrărilor. În ultimele zile, primarul Allen Coliban a avut o serie de discuții cu constructorul, proiectantul și dirigintele de șantier pentru a se asigura că termenul la care s-a angajat constructorul să finalizeze lucrarea este realist, iar suplimentarea costurilor pentru acest obiectiv sunt justificate, analizându-se, detaliat, fiecare articol al devizului.

„În primul rând, este unul dintre proiectele cu cele mai multe probleme, istoric vorbind. Este un proiect de refacere a unui pod care în prezent a ajuns la 65% din gradul de finalizare. Noi încercăm, în lunile rămase până în luna iulie, să completăm restul de 35%. Am avut în ultimele zile discuții cu executanții, cu proiectanții și cu dirigintele de șantier. Avem comandament al acestor lucrări săptămânal, la care reprezentanții primăriei vor lua parte, și am decis să mergem pe această variantă pentru că era varianta care ne permite ca în luna iulie, potrivit angajamentelor constructorului, să circulăm pe acest pod. Cealaltă opțiune, cea a rezilierii contractului și a reatribuirii, ar fi presupus un demers de aproximativ 18 luni pe scenariul cel mai optimist. Și eu îmi doresc să avem acest obiectiv finalizat și să circulăm pe acest pod cât mai repede, iar angajamentul constructorului este că acest lucru se va întâmpla în luna iulie. Important de punctat este că în urma discuțiilor a fost diminuată valoarea totală propusă, iar acum, devizul actualizat a fost redus cu aproximativ 1,2 milioane de lei“, a declarat primarul Allen Coliban.

Municipalitatea a analizat ambele variante, prelungirea contractului sau demararea procedurii cu un alt constructor. În prima variantă, constructorul a prezentat un grafic cu lucrările rămase de executat, conform căruia în luna iulie se va circula pe acest pasaj.

Cealaltă variantă, prin care municipalitatea nu ar fi prelungit contractul, însemna că lucrările executate trebuiau conservate, apoi efectuată o expertiză tehnică, obținută o nouă autorizație de construire, organizată o nouă procedură de achiziție și semnat un nou contract de execuție. Conform estimărilor, lucrarea nu ar fi putut fi reluată mai devreme de 18 luni, la aceasta urmând să fie adăugată perioada de execuție de aproximativ 6 luni. Astfel, finalizarea construcției ar fi adăugat încă minimum 2 ani la cei peste cinci de până acum.

Totodată, în urma analizei și discuțiilor pe marginea devizului de lucrări, față de proiectul de hotărâre, s-au identificat soluții pentru diminuarea valorii lucrărilor de construcții și montaj de la 20.685.841,60 lei inclusiv TVA la 19.460.777,38 lei inclusiv TVA, ceea ce reprezintă o economie la bugetul local de peste 1,2 milioane de lei.

 

Pasajul a fost construit la începutul anilor ‘70 și în momentul începerii lucrărilor se afla într-o stare de degradare foarte accentuată. Lucrarea este una dificilă, pentru că multe dimensiuni ale componentelor sunt atipice și nu respectă standardul din proiectul inițial. Fiecare pilon și fiecare element are nevoie de foarte multă manoperă. La finalul lucrărilor, există trei obiective ce trebuie atinse: menținerea capacității portante, respectarea normativelor seismice actuale și prelungirea duratei de funcționare cu cel puțin 25 de ani.

Stadiul lucrărilor - realizat aproximativ 65%

- Lucrările la infrastructură sunt finalizate complet.

- Sunt finalizate continuizările la pilele P1-P5. În termen de 30 de zile se vor finaliza pre-comprimările și liftarea (ridicarea) primei deschideri mari, iar la jumătatea lunii aprilie se vor finaliza pre-comprimările și liftarea pentru cea de-a doua deschidere mare.

- Sunt în faza de finalizare continuizările la pilele P6, P7 și P8. Într-o săptămână se va executa turnarea betonului la aceste continuizări.

- La culeea C2 se finalizează cofrarea și vineri se va executa turnarea betonului. Urmează efectuarea umpluturilor, turnarea plăcilor de racordare și execuția sferturilor de con.

- Sunt în diferite etape de execuție continuizările pentru pilele P9-P15 și culeea C2 precum și suprabetonarea pentru deschiderile 13-16.

Majorarea valorii a fost necesară ca urmare a emiterii dispozițiilor de șantier pentru rezolvarea următoarelor probleme constatate pe parcursul execuției:

- încastrarea stâlpilor parapetului de siguranță în vederea adaptării liselor de parapet pe pod și pe zidurile întoarse pe culei

-rezemarea consolelor culeii C2 în faza de demolare a betonului armat din bancheta pentru montarea aparatelor de reazem și a preselor de ridicare;

- soluționarea blocării barelor Macalloy la introducerea acestora în canalele longitudinale înglobate în antretoazele suprastructurii continuizate C1-P4.

Principalele lucrări de intervenție sunt:

1. Consolidare infrastructura pod : fundații pile (piloni) și elevații

2. Lucrările pentru devierea și restabilirea circulației rutiere și feroviare

3. Lucrările de racordare a rampelor de acces

4. Lucrări cu specific feroviar

5. Liftarea tehnologică a suprastructurii

6. Continuizare grinzi. Refacere dală

7. Lucrări la calea de pod

8. Reparația și protecția suprafețelor din beton de la intradosul suprastructurii podului 

9. Testarea podului în regim static și dinamic

Adauga comentariu