Terminalul Aeroportului s-a scumpit cu aproape 5 milioane de euro. Explicaţia autorităţilor: este mai mare cu 1224 de mp şi are mai mult metal şi sticlă

Consiliul Judeţean Braşov va aproba în şedinţa din  această săptămână indicatorii tehnico-economici pentru construcţia Terminalului Aeroportului Braşov, investiţie ce se va derula anul viitor.  Faţă de ultima estimare de cost făcută, Terminalul s-a scumpit cu aproape 5 milioane de euro, deşi este vorba doar de creşterea suprafeţei construite cu 1224 de metri pătraţi. Astfel, în ultimul deviz de costuri, valoarea investiţiei în construcţia efectivă a terminalului de pasageri era estimată la 84,2 milioane de lei, adică aproximativ 19 milioane de euro. Acum, aceeaşi investiţie, adică construcţia efectivă a clădirii este estimată la 111 milioane de lei, adică aproximativ 23,8 milioane de euro. 

În proiectul de hotărâre există şi explicaţii pentru diferenţele de preţ. De exemplu, suprafaţa construită a terminalului a crescut de la 11.066 mp la 11.780 de mp, la care se adaugă şi terase acoperite de 510 mp. Adică este vorba despre o diferenţă de 1224 de mp. Tot în explicaţiile din proiectul de hotărâre se mai spune că noua construcţie are mai mult metal şi sticlă şi este mai scumpă. Preţul include şi mobilierul necesar în terminal. De asemenea, se mai precizează că indicele de cost în cazul clădirilor nerezidenţiale a crescu cu 20,5% în ultimii doi ani. 

Nu doar terminalul s-a scumpit ci întreg Aeroportul. Dacă în 2016 valoarea investiţiei era estimată la 57 de milioane de euro, acum s-a ajuns la 69,3 milioane de euro. Pe lângă Terminal, anul viitor se va construi şi Turnul de Control care va costa 3,9 milioane de lei adică aproximativ 900.000 de euro, dar şi o parcare şi un drum de acces spre Terminal care vor costa 5,9 milioane de lei adică 1,2 milioane de euro. 

Niciun leu de la Guvern

Aeroportul Braşov este singurul din ţară construit exclusiv de autorităţile locale. Până acum a fost realizată pista. Consiliul Judeţean a alocat anul acesta din bugetul propriu 10 milioane de euro pentru Aeroport şi a mai împrumutat alte 200 de milioane de lei (aproximativ 40 de milioane de euro) pentru a putea finaliza proiectul. După o pauză de patru ani, vara aceastea au reînceput lucrările. În acest moment se realizează căile de rulare, o investiţie de 31 de milioane de lei. Primul avion ar urma să decoleze în 2020. 

Ultimul studiu realizat în ceea ce priveşte Aeroportul Braşov arată că în primul an de funcţionare va avea 114.000 de pasageri, iar în 10 ani s-ar depăşi un milion de pasageri. Cu toate acestea, Aeroportul nu a fost o prioritate pentru niciunul din Guvernele din ultimii 10 ani, deşi Braşovul este al doilea oraş turistic al ţării. Niciun leu nu a venit din bugetul de stat. De-a lungul timpului au fost mai multe speculaţii că nu se doreşte acest aeroport deoarece există studii că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.
Sursa foto: Consiliul Judeţean Braşov.

Adauga comentariu