TVR anunță Cerbul de Aur 2021 și cere ajutorul autorităților locale, după ce primarul nu s-a arătat prea încântat de eveniment. Festivalul este unul extrem de scump, nu are audiențe mari și este organizat cu bani publici

Consiliul de Administraţie al TVR a aprobat organizarea celei de-a XX-a ediţii a Festivalului Internațional Cerbul de Aur în 2021, sub rezerva aprobării bugetului evenimentului prin Bugetul de Venituri şi Cheltuieli al SRTv pentru anul viitor, cu respectarea eventualelor restricții ce vor fi în vigoare în contextul pandemiei COVID-19. “După un an dificil, sper că apariția vaccinului anti-Covid și măsurile de prevenție vor putea face posibilă organizarea Cerbului de Aur 2021. Şi mai sper că, alături de Consiliul Județean și Consiliul Local, dar şi cu ceilalți parteneri tradiționali, să putem organiza din nou Cerbul de Aur, acest eveniment important pentru Brașov și România. În ciuda declarațiilor recente care au circulat în spaţiul public, sunt convinsă că vom găsi soluții constructive pentru ca acest eveniment să poată fi produs din nou pe scena din Piaţa Sfatului, aşa cum o cere tradiţia“, a declarat Doina Gradea, Președinte-Director General al SRTv.

Anunțul TVR vine după ce autoritățile  locale au dat de înțeles că evenimentul nu este unul cu mare audiență și blochează pra mult  Piața Sfatului. ”Cred că necesită o regândire „Cerbul de aur”, o redefinire a lui. Poate într-un alt cadru, poate într-o altă dimensiune, cu un alt buget. „Cerbul de aur” este o tradiţie, dar cu siguranţă nu îşi mai are rostul în Piaţa Sfatului şi să blocheze tot centrul oraşului, pentru că nu este un festival care să atragă cu adevărat. Nu e un magnet pe zona culturală. Este o discuţie pe care ar trebui să o rezolve o analiză şi o strategie şi de aceea avem nevoie de un manager cultural în Primărie. Şi am în vedere pe cineva, dar toate la timpul lor”, a declarat primarul Brașovului, Allen Coliban în urmă cu o săptămână la Agerpres.

Buget uriaș, audiențe mici

Cerbul de Aur este cel mai scump festival organizat din bani publici. În 2020 a fost anulat de coronavirus. În 2019 însă s-au cheltuit 8 milioane de lei, iar audiența a fost una mică.

Bugetul Cerbului de Aur - ediția 2019 a fost aproape dublu față de 2018 deși festivalul a fost mai scurt: 6 miloane de lei de la TVR,  1.300.000 de lei de la Primăria Brașov și 550.000 lei de la Consiliul Județean Brașov. Aproximativ 1,6 milioane de euro. Din sponsorizări s-au mai obținut 156.442 euro, buget total mai mare de 1.8 milioane de euro.

TVR s-a clasat pe locul V în topul audiențelor când a fost difuzat Cerbul de Aur fiind devansată de emisiuni de divertisment și chiar filme care au rulat la televiziunile concurente. Cea mai urmărită a fost seara de folclor.

Nici bilete nu s-au prea vândut. În prima seară au vândut 1497 bilete, în a doua 2194 bilete, în a treia 2198 bilete, iar în a patra 2222 bilete plus 712 abonamente. Ceea ce ar însemna c-au vândut 10.959 locuri pentru cele patru seri de festival.

Invitațiile pentru autorități, sponsori au fost în număr de 3395. În medie, 849 de invitații pe seară. Adică la trei locuri plătite de simpli cetățeni, un loc gratuit - cel mai probabil în față - pentru un politician, bugetar în administrația publică locală, la SRTV, pentru rudele lor și pentru sponsori.

 

Adauga comentariu