Un nou drum va lega Brașovul de Cristian. Va fi prevăzut cu trotuar și pistă pentru biciclete

Primăria Brașov a semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate a legăturilor dintre strada Cucului și Șoseaua Cristianului, dar și legătura dintre str. Cucului și DN 73, în zona Ina Schaeffler. Acest SF va completa studiul de fezabilitate pentru modernizarea străzii Cucului, finalizat la începutul acestui an.

„Este un proiect foarte important pentru noi deoarece va asigura dezvoltarea zonei dintre Brașov și Cristian, va asigura un acces facil către platforma Măgurele și va reprezenta și o alternativă la DN 73. Avem deja un SF pentru modernizarea străzii Cucului, care va fi prezentat Consiliului Local pentru modificarea unor indicatori tehnico-economici, iar după finalizarea și a acestui SF, vom putea demara proiectul tehnic pentru această stradă, inclusiv legăturile cu Șoseaua Cristianului și cu DN 73, în zona Schaeffler”, a declarat primarul George Scripcaru.

Durata de implementare a investiției va fi de 25 luni.

Durata de execuție va fi de 18 luni calendaristice.

Eșalonarea investiției, valori fără TVA:

- anul 1: 32.266.317,66 lei, din care C+M:19.853.348,12 lei     

- anul 2:20.058.242,64 lei, din care C+M:17.787.364,87 lei

 

I) Detalii contract SF Modernizare str. Cucului - Racordare la Șoseaua Cristianului și DN 73. Contract nr. 151/2019. Obiectul contractului: elaborare documentație tehnică SF Modernizare str. Cucului - Racordare la Șoseaua Cristianului și DN 73. Proiectant: Beta-Cops SRL. Valoarea Contractului: 87.618,60 lei + TVA. Durata: 4 luni. Detalii tehnice: 1) Legătură strada Cucului - Șoseaua Cristianului, strada face legatura între intersecția dintre strada Cucului cu strada Bazaltului si sensul giratoriu conform Plan amplasament racordare la Șoseaua Cristianului (Anexa 2) şi are următoarele caracteristici: lungimea străzii este de cca. 670,00 m; lăţimea părţii carosabile este de 7,00 m, trotuar pe o parte cu lăţimea de 1÷2,00 m, zonă verde pe ambele parti, în funcție de posibilități, pistă de bicicliști pe cealaltă parte cu lățimea de 2 m. Sensul giratoriu va fi reamenajat. 2) Legătura cu DN 73 - Pasaj la nivel cu calea ferată ce face obiectul prezentei teme de proiectare va face legătura între strada Cucului și DN73 conform Plan amplasament racordare la DN73 (Anexa 3).

II) SF Modernizare strada Cucului. Modernizarea strazii Cucului are o importanta speciala pentru decongestionarea traficului in zona cartierului Bartolomeu si accesul din Brasov la drumul National Brasov-Bran (DN73) si Brasov Sercaia (DN73A)

Strada Cucului se incadreaza in strazile de categoria III, stradă colectoare, cu două benzi de circulație. Profilul transversal este corespunzător categoriei III, cu o parte carosabilă cu două benzi de circulație de câte 3,50m lățime, două spații verzi adiacente părții carosabile cu lățimea de 1,50m, un trotuar cu lățimea de 1,50m și o pistă de bicicliști cu lățimea de 2,00m (2 benzi x 1,00m), rezultând o platformă cu lățimea de 13,5m.

Lucrări de modernizare a străzii Cucului prevăzute:

Traseul principal - Tronson 1-1. Tronsonul are lungimea de 684m, partea carosabilă de 2x3,50m cu spațiu verde cu lățime variabilă pe partea stânga și trotuar de 3,50m lățime amplasat pe caseta p. Bureți ce includ 2 benzi de 1,00m pentru biciclete și o bandă de 1,50m pentru pietoni. Platforma străzii are lățimea de 13,20…12,23m.

Lucrarile de modernizare implica frezarea imbracamintii asfaltice existente si pastrarea partiala a fundatiei existente de piatra sparta de 30cm grosime si realizarea de casete cu fundatie completa in zonele supralargite, peste care se astern straturile de mixturi asfaltice.

Traseul principal - Tronson 1-2. Tronsonul are lungimea de 2428m, partea carosabila de 2x3,50m delimitata cu 2 spatii verzi de 1,50m latime, pista de biciclisti de 2,00m latime pe partea stanga si trotuar pietonal de 1,50m latime pe partea dreapta. Platforma strazii are latimea de 14,50m.

Lucrarile de modernizare implica scarificarea impietruirii existente si realizarea de casete cu fundatie completa in zonele supralargite peste care se astern straturile de mixturi asfaltice.

Lucrarile se vor executa pe jumatate de cale asigurandu-se circulatia alternanta pe o banda.

Traseul principal - Tronson 1-3. Tronsonul are lungimea de 519m, partea carosabila de 2x3,50m delimitata cu 2 spatii verzi de 1,50m latime, pista de biciclisti de 2,00m latime pe partea stanga si trotuar pietonal de 1,50m latime pe partea dreapta. Platforma strazii are latimea de 14,50m.

Lucrarile de modernizare implica scarificarea impietruirii existente si realizarea de casete cu fundatie completa in zonele supralargite peste care se astern straturile de mixturi asfaltice.

Tronson 2. Tronsonul are lungimea de 925m, pana la cca. 105m distanta fata de ampriza liniei de cale ferata Brasov-Zarnesti. Din lungimea totala de 925m, in prima etapa se vor realiza doar primii 55m (brat intersectie cu sens giratoriu), urmand ca restul de 870m sa fie realizati intr-o alta etapa.

Partea carosabila este de 2x3,50m, delimitata cu 2 spatii verzi de 1,50m latime, pista de biciclisti de 2,00m latime pe partea dreapta si trotuar pietonal de 1,50m latime pe partea stanga. Platforma strazii are latimea de 14,50m.

Lucrarile de modernizare implica scarificarea impietruirii existente si realizarea de casete cu fundatie completa in zonele supralargite peste care se astern straturile de mixturi asfaltice.

Tronson 3. Tronsonul are lungimea de 675m, partea carosabila de 2x3,50m delimitata cu 2 spatii verzi de 1,50m latime, pista de biciclisti de 2,00m latime pe partea stanga si trotuar pietonal de 1,50m latime pe partea dreapta. Platforma strazii are latimea de 14,50m.

Lucrarile de modernizare implica realizarea unei structuri rutiere suple noi.

Tronson 4. Tronsonul are lungimea de 633m, partea carosabila de 2x3,50m delimitata cu 2 spatii verzi de 1,50m latime, pista de biciclisti de 2,00m latime pe partea stanga si trotuar pietonal de 1,50m latime pe partea dreapta. Platforma strazii are latimea de 14,50m.

Lucrarile de modernizare implica realizarea unei structuri rutiere suple noi.

Semnalizare rutiera. S-au prevazut lucrari de semnalizare rutiera cu marcaje conform SR EN 1848-7 si cu panouri indicatoare conform SR EN 1848-1.

Podete. S-au prevazut un numar de 7 podete casetate pentru accesele ce traverseaza paraul Bureti de-a lungul tronsonului 1-2 cu sectiunea de scurgere de 3,00x1,40m si lungimi de 8,00…5,00m, 1 podet casetat pe tronsonul 1-3 pentru traversarea paraului Bureti cu sectiunea de scurgere de 3,00x1,40m si lungimea de 27,00m, 1 podet casetat pe tronsonul 3 km0+025 cu sectiunea de scurgere de 3,00x1,40m si lungimea de 27,00m si un podet tubular D1,00m cu lungimea de 22,00m la km0+659.

Canalizare pluviala. S-a prevazut amplasarea unei retele ce canalizare pluviala in sistem separativ pentru preluarea apelor pluviale de pe platforma strazii. Reteaua are lungimea totala de 5839m, din care 874m de la tronsonul 2 sunt prevazuti a se executa in alta etapa. Canalizarea este prevazuta cu guri de scurgere cu sifon si depozit si colector din tuburi PVC SN4 Dn300…700mm.

Canal parau Bureti. Lucrarile de amenajarea a paraului Bureti prevad reprofilarea si calibrarea canalului existent prin realizarea unei casete din beton armat cu sectiunea de scurgere de 3,00x1,40m in lungime de 680m, a unui canal trapezoidal pereat cu beton cu baza de 0,50m latime si taluze cu panta de 1,2/1 in lungime de 261m, a unui canal trapezoidal de pamant cu baza de 1,00m latime si taluze cu panta de 1/1 in lungime de 2144m si a unui canal trapezoidal de pamant cu baza de 1,50m latime si taluze cu panta de 1/2 in lungime de 654m. apele paraului sunt preluate intr-un camin de captare de unde sunt debusate in reteaua de canalizare pluviala existenta.

Iluminat public. S-a prevazut o retea de iluminat public pe intreaga lungime a traseului strazii, prezentata in anexa la docmentatie.

 

Adauga comentariu