Viorica Dăncilă promite redeschiderea fabricii de pulberi de la Făgăraș. Din 2016 auzim acest lucru, dar până acum nu s-a dat niciun leu. Și la IAR se promit 15 milioane de lei. Nu de la Guvern ci din profitul companiei

Premierul Viorica Dăncilă a venit cu tolba plină de promisiuni la Brașov. În cadrul deplasării a făcut o vizită și la IAR Ghimbav. Alături de ea au fost și ministrul economiei, Nicolae Bădălău și ministrul apărării naționale, Gabriel Beniamin Leș.

Miniștrii s-au lăudat cu un buget pentru industria de apărare, de 11 ori mai mare decât anul trecut, fapt ce le-a dat posibilitatea lansării unor promisiuni. Pentru județul Brașov, o promisiune este legată de fabrica de pulberi la Făgăraș pentru repornirea activității anul acesta. Această promisiune datează încă din 2016, dar la Făgăraș nu a ajuns niciun leu. Mai mult au fost luni întregi de-a lungul timpului când muncitorii nu și-au luat salariile. S-a ajuns în 2017 și la greva foamei din acest motiv.

Fabrica de Pulberi din Făgăraş este deţinută societatea Romarm, 83% din acţiuni fiind în portofoliul Ministerului Economiei. Acum patru ani a fost trasă pe linie moartă, iar muncitorii au stat mai mult în şomaj tehnic. Fabrica mai are acum 200 de muncitori.  Guvernul a anunţat în 2016 o investiţie de 10 milioane de euro pentru revitalizarea fabricii. Atunci o delegaţie guvernamentală, formată din secretari de stat şi consilieri din Ministerul Economiei, Ministerul de Interne şi Ministerul Apărării, a vizitat unităţile de la Victoria şi de la Făgăraş. S-a anunţat că va fi repornită instalaţia de trinitrotoluen, dar şi cea de dinamită. În plus tot atunci s-a promit că numărul angajaţilor va ajunge la 500.

Banii de investiţii nu au mai venit pe motiv că producţia nu putea fi reluată din cauza lipsei unei staţii de epurare necorespunzătoare. Staţia a fost făcută între timp, dar nici vorbă de investiţii.

Promisiuni și la IAR. Vă dăm bani, dar din profitul vostru

Viorica Dăncilă a promis și 15 milioane de lei pentru investiții la IAR Ghimbav. Banii nu sunt însă de la Guvern, ci din profitul companiei. Cu alte cuvinte fiți fericiți că nu vă luăm. Deci praf în ochi.  Ministrul Apărării a mai precizat că se are în vedere modernizarea flotei de elicoptere care poate fi făcută la IAR, dar și viitorul program de înzestrare cu elicoptere noi e luat în calcul pentru a se face la Ghimbav.

În final, IAR Ghimbav rămâne cu promisiunile după această vizită, iar doamna prim-ministru se întoarce la București cu o machetă de elicopter, cadou din partea directorului IAR.

Autostrada Comarnic-Brașov, cea mai folosită monedă electorală

Toate Guvernele de la Adrian Năstase, la Emil Boc, Victor Ponta și până acum la Viorica Dăncilă au promis autostrada Comarnic-Brașov. Toate partidele s-au lăudat cu ea și au promis în campanie electorală. Pănâ acum nu s-a întâmplat absolut nimic. 

Cele mai populiste declarații le-a făcut Victor Ponta care spus că nu va mai candida de alegerile din 2016 dacă autostrada nu va fi gata. Termenul promis de el 2017. Nici vorbă să înceapă măcar lucrările, iar Victor Ponta este în Parlament ca deputat. Mai mult în 2015 a venit la Brașov cu elicopterul la inaugurarea unei fabrici, ca să evite aglomerația de pe DN 1. Și atunci a promis autostrada și a spus că se va face cu bani de la buget. Dan Șova, pe atunci ministru al Transporturilor, anunța că se va muta cu cortul pe șantier ca să se asigure că autostrada va fi gata la timp. Nu am văzut nici cortul, dar nici vreun metru de autostradă. 

Și metoda de finanțare a fost fost schimbată de guverne, dar până acum tot niciun rezutat. Inițial s-a pus problema unui parteneriat public-privat, apoi finanțare de la buget, iar ani la rând nu au fost bani. S-a vorbit apoi de un parteneriat cu Banca Mondială, dar anul acesta s-a renunțat și la această idee. 

Potrivit unor surse citate de presa centrală Ministrul Transporturilor Lucian Şova a explicat în cadrul Comisiei pentru Transporturi din Parlament de ce a blocat proiectul cu Banca Mondială: autostrăzile vor genera salarii mai mari, ceea ce va împinge multinaţionalele în afara ţării. Guvernul Dăncilă a revenit la ideea de parteneriat public-privat care deja a avut un eșec răsunător în trecut. 

Ieri au început lucrările, dar la bucata Cristian-Râșnov. Contractul este semnat din 2017, dar tăiarea panglicii s-a făcut cu câteva zile înainte de alegerile europarlamentare. 

 

Adauga comentariu